1

Onderwerp: Amerikaanse hoeveelheden en ingrediënten

Ik heb een overheerlijk klinkend recept gekregen van iemand uit Amerika, maar dit is allemaal in cups en teaspoons. Diegene is zelf door omstandigheden niet in staat voor mij uit te zoeken welke hoeveelheden er in Nederland voor staan. Ik weet zelf niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken. Ik hoop dat jullie me zouden willen helpen.

Ook weet ik van sommige ingrediënten niet precies wat dit is in Nederland. Die maak ik even vetgedrukt. Hopelijk kunnen jullie me vertellen wat het wel is!!

Alvast heel erg bedankt!!

Island Crunch Cheesecake
Prep: 45 min.
Bake: 1 hour + chilling
Yield: 16 servings

1 ½ cups vanilla wafer crumbs
⅓ cup butter, melted
4 pkg. (8 oz. each) cream cheese, softened (is dit gewoon kwark, verkrijgbaar in de supermarkt?)
2 cups sugar
1 tsp. vanilla extract (haal je dit uit de verse stokjes?)
5 eggs, lightly beaten (Wat houdt het “lightly beaten” in?)
1 can (8 oz.) crushed pineapple, drained (Ananas uit blik… Wat moet je daar precies mee doen om het crushed te krijgen?)
½ cup flaked coconut (Is dit gewoon geraspte kokos zoals wij dit kennen?)
2 oz. unsweetened chocolade, melted and cooled (Waar vind je ongezoete chocolade?)
1 tbsp. creme de cacao
¾ cup semisweet chocolate chunks (En halfzoet??!)

Sour cream layer
2 cups (16 oz.) sour cream
¼ cup sugar
1 tsp. vanilla extract

Toppings
½ cup flaked coconut, toasted
½  up macadamia nuts, chopped
¼ cup semisweet chocolate chips
1 tsp. shortening

Echt heel erg bedankt aan een ieder die me kan/wil helpen!

Groetjes,
Marieke

2

Re: Amerikaanse hoeveelheden en ingrediënten

Vanilla Wafer Crumbs zijn wafel koekjes  zoals deze

http://1.bp.blogspot.com/_xbO2LvrmDnY/S8OTiHavXzI/AAAAAAAAAJI/a_uqwS06gxs/s1600/cropped+wafers.JPG

Cream cheese is geen kwark maar room kaas zoals Mon Chou
Vanilla extract is vanille aroma uit een flesje, is gewoon in elke supermarkt verkrijgbaar
Lightly beaten bedoelen ze meestal licht schuimig
Ananas pureren?
Flake coconut is inderdaad geraspte kokosnoot of kokosnoot vlokken
Unsweetened chocolade bedoelen ze pure chocolade mee.
Semisweet chocolade is melk-chocolade.
Creme de cacao is chocolade likeur
Shortening is de verkorte naam voor wit vet of plantaardig vet zoals Crisco.

Voor het omzetten van gewicht en dergelijk gebruik ik deze site

http://www.zelfmaakrecepten.nl/maten-gewichten

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

3

extract en aroma zijn verschillende dingen en je hebt tegenwoordig roomkaas in grote bakken in de supermarkt, ligt hier in de plus bij de taarten.

4 Laatst bewerkt door Grantaime (10-08-2012 22:40)

Etmc, waar haal ik dan vanille extract? :)

En WickedMir, heel erg bedankt voor alle tips. Ik kom alleen nog niet uit de cups als gewichtsaanduiding. Ik neem aan dat vanilla wafer crumbs en boter bijvoorbeeld niet gemeten worden in mililiters. Toch kan ik op de site die jij geeft alleen cups omgerekend naar ml vind

Is het "één kopje" dat bovenaan staat, met verschillende substanties, zoals suiker, water, etc. hetzelfde als een "cup"?

Wie weet de oplossing? :)

Groetjes,
Marieke

5

ja n cup is gewoon n kopje of iig een volume, ik weet niet precies wat voor kopje maar dat kan je wel meten :)

6

Even zoeken in je keukenkastje naar een kopje dat dezelfde inhoud heeft als een cup, of nog makkelijker: een set maatcups kopen dan kun je het zo afmeten.

7

Heb nog een site voor je, was misschien handiger geweest  :D 

http://www.leerwiki.nl/Omzetten_van_mat … mperaturen

Er zit verschil in tussen het gewicht van bijv suiker en dergelijke. 1 cup suiker is niet hetzelfde als 1 cup bloem bijv.

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

8

heb nog niet zo lang geleden een setje cups gekocht bij de ah
lekker makkelijk voor al die engelse recepten

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

9

Ik zweet zelf bij deze omzet-tabel site:

http://www.jsward.com/cooking/conversion.shtml

Even doorscrollen naar beneden, dan vind je bijna alle bak-ingredienten op een rijtje :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

@Adrienne, haha! je zweet bij deze site, dan zou ik 'm niet teveel bekijken, anders krijg je last van klotsende oksels. Bedankt voor de glimlach op mijn gezicht deze ochtend  :+

11

Biggeltaart schreef:

@Adrienne, haha! je zweet bij deze site, dan zou ik 'm niet teveel bekijken, anders krijg je last van klotsende oksels. Bedankt voor de glimlach op mijn gezicht deze ochtend  :+

Whahahah!! Duh.... :+ Nou ja, geloof me: Het is bij ons zo heet, ik klots zweet op elk moment van de dag!! :lol:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

12

ik heb ook de cups set van de ah, en ook die van de spoons, want het zal je verbazen hoe groot een americaanse theelepel is, een stuk groter dan die van mij iig.

En bij die kokos denk ik wel dat ze vlokken bedoelen, en niet geraspt. enuhh waar je dat dan koopt. bij de toko? denk ik.

alettasbakery.nl

13

Hoi, ben hier nieuw, maar kom uit amerika dus dacht, misschien kan ik wel helpen :-)

1 Cup = 250 ml
1 tsp = 5 ml (koffielepel)
1 Tbsp = 15 ml (eetlepel)

een kopje is minder dan een Cup (mijn ervaring).

vanilla wafers - zijn een soort van luchtige, krokante mini eierkoeken. Heb ze hier nooit gevonden, maar voor dit recept kan je ze makkelijk door een andere koekkruimel vervangen. Vaak gebruik ik theebiscuit of tarwebiscuitjes. Alle van dat soort "thee koekjes" kunnen goed gebruikt worden.

cream cheese = idd, mon chou, zoals WickedMir zei

crushed pineapple, drained = heb je een stafmixer? Doe dan de ananasringen in een mengkom of iets vergelijkbaars en puree/hak ze tot kleine stukjes, maar stop voor ze echt puree worden. Dan, giet het vocht af (drained)

flaked coconut (Is dit gewoon geraspte kokos zoals wij dit kennen?) = nee, dit is een soort vlok, maar dan gezoet. Heb ze hier nooit gezocht, maar zou denken dat een Toko dit moet hebben

unsweetened chocolade = ongezoet chocolade. Heb ik nooit gevonden maar ken een trucje: 1 ounce/blok unsweetend choc = 3 Tbsp cacao poeder plus 1 Tbsp zonnebloemolie
schijnt dat je ongezoet chocola via sommige banketbakkers kan kopen, heb dit nooit geprobeerd.

semisweet chocolate = puur chocola

sucess  :)

14

WickedMir schreef:

Vanilla Wafer Crumbs zijn wafel koekjes  zoals deze

http://1.bp.blogspot.com/_xbO2LvrmDnY/S8OTiHavXzI/AAAAAAAAAJI/a_uqwS06gxs/s1600/cropped+wafers.JPG

Dat zijn niet de vanilla wafers die bedoeld worden... in Amerika wordt heel veel gedaan met deze koekjes (vanilla wafers dus):

http://www.jewmalt.com/wp-content/uploads/2011/04/Mackinleys-shackleton-whisky-3.jpg

Niet in NL te krijgen, maar je kunt gewoon een ander koekje ervoor gebruiken. Als ik vanilla wafers nodig heb voor een recept gebruik ik meestal bastogne koeken, niet hetzelfde, maar gewoon een lekker koekje waarmee je een bodem kunt maken.