1

Onderwerp: huh??? wat is dit nou weer? SPOED!

ik heb vanmiddag macarons gebakken, onwijs goed gelukt! Nu ben ik helemaal klaar om de vulling te gaan maken met onderstaand recept, ben ik ineens aan het twijfelen geslagen; klopt het nou wel of niet? Dit zegt het recept:

voor de aardbei-chocoladevulling:
- 150g aardbeien
- 12,5g poedersuiker
- 120g witte chocolade (100g volgens het recept)
- 60g melkchocolade (50g volgens het recept)

tja, 12 en een halve gram poedersuiker? Niet 125? Straks gaat het mis en zijn mijn ingredienten op! Dus ik heb jullie hulp nodig; 12,5 of 125 gram poedersuiker? Dit is het hele recept: http://smulhuisje.blogspot.nl/2011/05/r … rdbei.html

groetjes, Vivian

2 Laatst bewerkt door Carien (10-08-2012 22:05)

Re: huh??? wat is dit nou weer? SPOED!

:think: als ik op die foto bij het recept kijk, dan is dat geen 12,5 :nooo , dus neem aan 125 (ook gezien wat je ermee gaat maken).

oh ennn dank voor dit recept doorgeven :thumb:   :Y ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

okee, bedankt! :D

groetjes, Vivian

4

Ik denk eigenlijk dat het wel 12,5 is omdat ze het ergens anders vandaan heeft, dat recept heeft ze aangepast; daar wordt het volgende gezegd:

Aardbeienvulling: 300gr aardbeien met 30gr suiker pureren en verwarmen. 200gr witte en 100gr melkchocolade raspen in een kom. Aardbeien boven de chocolade door een zeef drukken en glad roeren.

Omdat ze het over 150 gram heeft en aangeeft dat ze de witte & melk-chocolade in gram verhoogt, is het de helft van bovenstaande, alleen 2,5 gram minder suiker.;

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik denk dat het met 125 gram poedersuiker behoorlijk zoet wordt hoor. Chocolade is van zichzelf al erg zoet. Dus even alleen naar de verhouding aarbeien/poedersuiker gekeken is dat bijna 1 op 1 en aardbeien hebben helemaal niet zo veel suiker nodig.

6

oeps :s  :o  sorry dan, hoop dat het nog goed komt O-)
gezien de foto leek het me flink meer dan 12,5gr.... is idd niet logisch op 150 aardbei  :grr:
Ik hoop echt dat VDL nog effe terug komt kijken of er meer reacties zijn :Y

7

ja, maar ik heb het nu al gemaakt :lol:
Ach, ik hou wel van een beetje zoet, en het is sowieso al niet goed gegaan, ben het zeven vergeten :P Volgens mij word het wel lekker, zo niet, weten we dat ook weer :+

groetjes, Vivian

8

:o  :o  :o

9

het was echt heerlijk, volgende keer doe ik er weer 125 gram bij :)

groetjes, Vivian