1

Onderwerp: cakepops!

Heerlijk. Terug van vakantie met frisse inspiratie en vooral heel veel plezier aan de cakepop-tractatie voor m'n werk begonnen. Zo is een jaartje ouder worden geen straf!

Ze zijn met de cakepopmaker gemaakt, chocoladecake-bolletjes met een kers erin. Zijn er ook ervaringen met andere vullingen? Bosbesje? Stukje chocolade? Nootje?

Graag jullie meningen/ adviezen!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6G7ZAVLI-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YYH8XKC3-G.jpg

Let them eat cake (Marie Antoinette).
Groetjes, Melissa

2

Re: cakepops!

ik vind ze heel erg mooi en lekker veel variatie! en gefeliciteerd!

Ze zien er erg mooi uit.

Hoe krijg je die kers erin ?

Groetjes, Sandra
Www.tummiesbakery.nl

4

Tummie-junior schreef:

Ze zien er erg mooi uit.

Hoe krijg je die kers erin ?

Ik gebruik een spuitzak om de holtes te vullen, eerst beetje beslag, dan kers er snel in duwen en dan nog klein beetje beslag. meestal eindigt de kers niet helemaal in het midden maar dat maakt voor het eindresultaat en voor de smaak niet uit  :)

Groetjes, Melissa

5

gebruik je candy melts?

want ik krijg de candy melts echt niet zo glad

6

Dat ziet er wel gezellig uit.
Hoop werkt het versieren ervan?

7

chan1985 schreef:

gebruik je candy melts?

want ik krijg de candy melts echt niet zo glad

Jahoor, ik gebruik het liefst candymelts. Heb van You-tube een mooi trucje geleerd; even wat olie erdoor mengen zodat het wat dunner is en zo van je lepeltje afloopt. En dan gaat het dippen ineens veel makkelijker en ook het aftikken gaat goed. En je krijgt er mooi gladde cakepops mee  :Y . Succes!

Groetjes, Melissa

8

nathalie47 schreef:

Dat ziet er wel gezellig uit.
Hoop werkt het versieren ervan?

Dank je wel. Niet heel veel werk, die met strooiseltjes gaan vrij snel. Figuurtjes maken gaat minder snel maar al met al maak je op en avondje makkelijk een 36-48 (wat je uit één pak mix haalt) eenvoudige cakepops.

Groetjes, Melissa

Bedankt voor de tip. Ik heb het gister uitgeprobeerd met een braam en dat werkt prima.   :Y

Groetjes, Sandra
Www.tummiesbakery.nl

10

Is het mogelijk om de cakepops met fondant te bekleden en ze dan te gebruiken als torentjes op een 'kasteeltaart'?

Zien er wel erg leuk uit trouwens!  :D

11

Dootje88 schreef:

Is het mogelijk om de cakepops met fondant te bekleden en ze dan te gebruiken als torentjes op een 'kasteeltaart'?

Zien er wel erg leuk uit trouwens!  :D

Dank je. Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd maar het moet wel kunnen. Heb wel eens een popcake met fondant bekleed tot een roos naar aanleiding van een leuke how-to hier op het forum. Dat ging prima! Succes met je kasteeltaart, laat je 'm zien? Mag binnenkort een prinsessentaart maken... Kastelen en prinsessen gaan goed samen  :Y

Groetjes, Melissa