1

Onderwerp: Ook ik ben nieuw!

Hoi Allemaal,

Mijn naam is Lisa, 29 jaar en moeder van een dochtertje van bijna 1. En daar begint mijn nieuwe hobby denk ik dan ook: ik wil graag zelf een taart maken voor de eerste verjaardag van onze dochter!
Ik heb al een hele dag op internet rond gesnuffeld maar hoe meer ik zie en lees, hoe minder ik kan filteren wat ik écht nodig heb om te starten met het maken van taarten!

Dus, dan maar aanmelden op een forum en kijken of anderen mij kunnen helpen! Vandaar dat ik hier dus op het forum terrecht kwam.

Ik ga morgen op mijn gemakje nog een bekijken wat ik allemaal kan vinden hier, wellicht zijn er mensen die mij tips kunnen geven in wat persee wel en wat misschien nog even niet aan te schaffen!

Dank jullie wel allemaal alvast!

groetjes Lisa

2

Re: Ook ik ben nieuw!

Hoi Lisa!
Ik wil je wel een beetje op weg helpen hoor!
Je hebt natuurlijk allereerst je ingredienten nodig, Biscuitmix om te bakken, een lekkere vulling=jam en marspein(of fondant).
Maar om te bakken kun je gewoon je eigen bakspullen eerst gebruiken om te kijken of je het leuk vind!
Een springvorm, een roller(kunstof, kun je ook een pvcbuis gebruiken van bv gamma)een lang broodmes voor zagen.
Verder zijn taartkartonnen voor onder je taart erg handig, of je pakt een stuk karton en wikkelt daar een mooi inpakpapiertje om en dan doorzichtig inpakfolie.
Je kan een mesje om marspein te snijden aanschaffen, die zijn niet duur en echt wel handig, en tja dan uitstekers...kijk eens in de kleidoos:-)of ga lekker in een taartwinkel snuffelen :) Maar dan moet je wel oppassen voor een verslaving hihihiheel veel plezier met je eerste taart, mail gerust als je vragen hebt hoor!Groetjes Anja

Taartdecoratie en workshops!

3

Re: Ook ik ben nieuw!

Wouw dank je wel! Ik ga zo naar de xenos, zag dat zijn ook bepaalde artikelen hebben voor het maken van taarten!