26

Re: Torta imperial, iemand enig idee of je dat zelf kan maken?

Hallo Carien,
Ik ga zo een poging voor je doen (mijn spaans is prima) en anders vraag ik mijn man te helpen die is spaans-talig. Ik ga nu even koken  :)

Have a break, have a cupcake!!
Groetjes van 10

27

Wie woonde er ook al weer op gran canaria?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

28

Bommeltje schreef:

Wie woonde er ook al weer op gran canaria?

Oh ja, vergeten: da's evelien1001 :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

29

Tineke dank, maar we hebben al een vertaling :)  (heb je ws al gezien).

En idd, Evelien :Y
Toch handig, zo'n internationaal forum :) 

Kan er niet een landen-indeling komen bij de gebruikerslijst? O-)  Scheelt weer nadenken ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

30

Ik kreeg als antwoord op mail het volgende:

Hallo Christien, de twee taarten komen op hetzelfde neer.De tweede is wat rommeliger opgegeven.
Tortas Imperiales,keizerlijke taarten of harde noga.Het eerste probeersel twee dagen geleden ging regelrecht naar de prullenbak.Ik wilde het recept maken met Thermomix(kant-en-klaar)maar ik geloof dat dat onmogelijk is nu ik gezien heb hoe het op de traditionele manier moet en ik naar de structuur kijk.Foto 1 laat de doorsnee van dichtbij .zien.Foto 2 De ingrediënten: 300 gram suiker ,250 gram lichtgekleurde bloemenhoning b.v. lindenbloesem of acacia honing, 2 eiwitten, 400 gram getooste amandelen(ik denk dat marcona een merk is ,dat zijn de lekkerste volgens het andere recept)

Werkwijze:Deel de amandelen in twee porties en rooster de ene helft, laat ze afkoelen.Zo krijg je twee kleuren...Doe de honing in een pannetje en laat het smelten (dun worden)Voeg meteen de suiker toe en roer tot het 120 graden heet is.(celsius ??kan toch niet )Maar je ziet het ook als er al roerende met een laag vuurtje luchtbelletjes  beginnen te komen .( is dat niet bij 70 graden Celsius ?)  Klop de eiwitten stijf en voeg het honingmengsel beetje bij beetje toe,terwijl je blijft kloppen (of in de keukenmachine).Doe het mengsel weer terug in dezelfde pan en blijf 20 minuten kloppen(pas  op ,het brandt snel aan.)Kennelijk gaat dat kloppen op laag vuur!
Voeg het amandelmengsel toe en meng goed.
Maak drie porties en leg elke portie op een ouwel.En leg een ouwel op elke portie.En druk zachtjes plat.Leg er iets zwaars op gedurende op zijn minst èèn nacht.Dan zijn ze alledrie even dik
Laat enkele dagen uitharden voor je ze inpakt.In folie b.v.

Het andere recept roostert de helft van  de amandelen 15 minuten in de oven bij 200 graden  .En ze gebruikte glazuur suiker(poedersuiker)

Christine.