1

Onderwerp: Room met gecarameliseerde noten

Ik zag met de zoekfunctie een taarten combi die ik graag wil uit proberen misschien dat men tips heeft over het recept.

Het gaat om een taart met bonbonbloc vulling en een laag room met gecarameliseerde noten.

Nu staat het recept van de bonbonbloc vulling wel op de site. maar de room met gecarameliseerde noten niet.

heeft iemand een idee hoe dat recept is?
en welke noten gebruik je?

verder gebruiken jullie voor een bonbonbloc vulling altijd melk/puur/  of wit praline?

zouden jullie dit doen met een gewone of een chocolade biscuit?

2

Re: Room met gecarameliseerde noten

jammer. ik had gehoopt dat iemand hier nog advies op had.
uiteindelijk heb ik het zonder de noten gedaan.
maar voor mijn aankomend project gaat er toch room of slagroom met noten in een laag.. iemand nog tips/truuks?

ik doe 1 laag wittechocolade mascarpone. 1 laag dulce leche
en 1 laag (slag)room met gecarmeliseerde (wal)noten.
en dan afsmeren met witte chocolade ganache..

wat denken jullie?

3

Klinkt heerlijk ! maar zelf geen tips of trucs

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

4

Klinkt heerlijk ! maar zelf geen tips of trucs

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

5

Ik heb toevallig vandaag geprobeerd. Ik wil namelijk binnenkort slagroomtaart maken met aan de zijkant van die stukjes noot.
To do: hazelnoten of amandelen (of mix) even bakken in de oven tot ze glanzen, ze dan laten afkoelen en tot stukjes hakken. Daarna die stukjes door de caramel of suikerwater halen (suikerwater laat een heel dun laagje achter waardoor de noten net wat zoeter worden). En dan door de slagroom doen :)
Moet eerlijk zeggen dat ik het door de slagroom nog nier geprobeerd heb (ga ik volgende week doen). Maar als t in de slagroomtaart en bij ijs kan, waarom dan niet in de slagroom zelf...
Over de chocolade kan ik geen tips geven. Weet alleen dat pure chocolade in combi met andere dingen, zoals cake, meer smaak geeft...

Life is short, eat dessert first