Onderwerp: 1e bruidstaart = ramptaart
Nu een maand geleden mijn eerste bruidstaart gemaakt.
Zo'n beetje alles wat er fout kan gaan is ook fout gegaan....
Eerst de botercreme vloeibaar gemixt ( nieuw apparaat en even vergeten
)
In de koelkast gezet hopende dat het weer opsteef en dat deed het
Taart afgemaakt en afgesmeerd maar kort na het afsmeren was de botercreme alweer vloeibaar geworden, alles kon weggegooid worden
Volgende dag nieuwe gebakken, helaas was het zondag en kon dus niet meteen vol aan de slag want had niet alles meer in huis...
Om 4 uur was de ah open, doe nooit boodschappen op zondag maar eens moet het de eerste keer zijn daarna weer vol gaan bakken mixen enz
Om 2 uur s'nachts stond de taart bekleed en gepoederd en wel in de koelkast
Trek ik de volgende ochtend de koelkast open is de onderste taart aan 1 kant 2 cm ingezakt (had andere dowels gekregen, gebruikte altijd de dikke witte van plastic maar had nu de dunne houtjes omdat de witte opwaren)
Naja die houtjes zijn dus scheef gaan staan, afgestapend, vingers op mijn prachtige glansje opnieuw gestapeld met de laatste paar plastic dowels die ik gelukkig nog bleek te hebben
Uiteindelijk de taart gedraaid en het gat weggewerkt met nog een extra 'sluier'
Wist ook niet meer of dat het nou überhaupt wel een aardige taart is geworden...
Kreeg van het bruidspaar echt superleuke reacties, heb meerdere malen berichtjes gekregen dat ze er zo ontzettend blij mee waren dus wat dat betreft missie geslaagd
Oja der was gerekend op een topper van 16 cm die ze zelf regelden maar nadat de taart klaar was hebben ze nog even snel een andere gekocht anders had ik bovenop ook wat gedecoreerd...
Tips zijn zeker welkom!
Excuus voor het drama verhaal moest het even kwijt

, is het wel een hele mooie taart geworden !!
. Niets terug te zien