Onderwerp: Wanneer decoreren?? en hoe bewaren? Cupcakes

Zondag gaan we de 2e verjaardag van mijn dochtertje vieren en nu wil ik cupcakes maken. Dat doe ik alvast op zaterdag. Maar kan ik ze met zo'n toef ook al decoreren of is het verstandiger om dat de dag erna te doen? Mijn vriezer is vol, ik kan ze dus niet bewaren in de vriezer en nu heb ik gelezen dat je cupcakes in elk geval niet in de koelkast moet bewaren. Maar met zo'n toef erop moet de toef natuurlijk koel bewaard worden, want daar zit roomkaas is...
Zucht, dilemma, dilemma...

Hoe doen jullie dat?

2

Re: Wanneer decoreren?? en hoe bewaren? Cupcakes

Ik doe de cupcakes hier gewoon in de koelkast hoor altijd. half uurtje van te voren eruit halen zodat het beetje kan aclimatiseren en ze smaken perfect :thumb:

3 Laatst bewerkt door zingenopkrukken (09-08-2012 15:06)

Goed, het kan dus wel... scheelt me zondag een hoop tijd!  :thumb:

4

Ik doe het voor persoonlijk gebruik ook wel, maar cupcakes worden toch echt wel droger door ze in de koelkast te zetten.
Zelf nog niet geprobeerd, maar ik bedacht me, als je ze nu in een afgesloten plastic bakje (type tupperware) zou zetten, of ze dan niet beter vers zouden blijven.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

5

Pas op dat je papiertjes dan niet loslaten, en wat dacht je ervan om de toef er pas de volgende dag erop te spuiten en zo kort mogelijk in de koelkast ipv een hele dag?

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

Ik zit erover te denken om ze in mijn taartdozen te bewaren in de koelkast inderdaad. Dan moet het wel lukken. Vind het toch een fijn idee als ze zaterdagavond klaar zijn. Overdag loopt de jongedame heen en weer te rennen, is niet heel praktisch  ;)

Dank jullie voor het meedenken!

7

Twee jaar alweer! Alvast gefeliciteerd!

Wat ik wel eens doe, is de topping vast in een spuitzak in de koelkast leggen. Het spuiten van de toeven is niet zo heel veel werk, dus als je de cupcakes al de dag van tevoren gebakken hebt, haal je die spuitzak een half uurtje van tevoren uit de koelkast, spuit snel wat mooie toeven, en zet het geheel zo terug in de koelkast.
Dan hoeven de cupcakes er niet zo lang in. Doe het desnoods terwijl je dochtertje even zoet is met een tussendoortje ;)

Ben nog niet zo handig hoor Anna  ;) Maar het is een goede tip!!
Probleem is dat ik 1 spuitzak heb en 5 verschillende smaken(tja...ik wilde uitpakken). Heb nu 2 toeven reeds ingevroren, de rest maak ik vanavond en gaat in bakjes in de koelkast. Dan ga ik morgen tijdens het slaapje maar toeven spuiten, want het is wel het lekkerst als ze vers gespoten zijn denk ik...

Cupcakes, 5 verschillende smaken zijn inmiddels ook klaar, dus ik ben er bijna.

Ja het is wat hè, twee alweer. Eigenlijk pas dinsdag, maar we vieren het morgen. Ben erg benieuwd hoe ze al die cadeautjes gaat vinden.....

9

Ik heb die bak van de xenos voor cupcakes en daar zet ik ze altijd in en dan in de koelkast. nog nooit klachten gehad en de mensen vinden ze allemaal altijd super smaken

Warm warm warm was het zeg.... Had de cupcakes in de standaard gezet, maar binnen een half uur alles wat over was weer in de koelkast gezet, want de toeven smolten!
Verder is het enorm geslaagd geweest. De zelfgemaakte koekjes, macarons en cupcakes gingen schoon op!
En de jarige? Die heeft tot half tien gefeest....en de volgende dag tot kwart voor tien geslapen hahaha. Ach, je wordt maar 1 keer twee ;)