1

Onderwerp: Mijn 1e zelf gemaakte taarten

Hallo allemaal

Onze oudste dochter was jarig en ik bedacht dat het wel leuk was om zelf een taart te maken. Gelijk maar een stapel taart....
En voor de jongste kon ik natuurlijk ook niet achter blijven.
Zelf vind ik ze goed geslaagd.

Het enige probleem is dat me beschuittaart niet voldoende wilt rijzen waardoor ik er 2 moet bakken om hetzelfde resultaat te krijgen. Gebruik een springvorm en begreep al dat dit het probleem kan zijn. Graag tips.

Groeten Petra

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z8VAQN8W-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-66CMZ7Z3-D.jpg

Re: Mijn 1e zelf gemaakte taarten

Hi Petra,
Mooie eerste taarten, daar zullen je dochters vast heel blij mee (geweest) zijn!

Over je vraag; Ik vind je taarten mooi hoog, maar begrijp dat dit er meerdere op elkaar zijn..?
hoe maak je de kapsels (biscuit)? Met een mix of (ander) recept? Gebruik je producten op kamertemperatuur? De kunst is meestal om echt lang te mixen (8 minuten hoge snelheid, 3 minuten lage snelheid) en gelijk na het mixen de taart in een (verhoogde spring)vorm te doen en gelijk in de oven te zetten...

groetjes!

3

Hoi,

Ik heb nog niet veel ervaring, maar ik heb tot nu toe elke keer een springvorm gebruikt en bij mij lukt dat wel redelijk goed hoor.

Mooie taarten trouwens!  :)

4

leuk hoor. wat gebruik je om de biscuit te maken een mix of maak je de biscuit zelf?

Mooie taarten hoor......dat beloofd nog wat als dit de eerste zijn  :thumb:

Ik heb nog geen mixer dus maak altijd alles met de hand. Biscuit is daarom voor mij geen optie. Ik gebruik nu de wolkencake. Je kent het spotje vast wel. Die is wel wat machtiger als wanneer je biscuit maakt, maar komt ook minder nauw wat temperatuur en mixen enzo betreft. En hij rijst behoorlijk hoog.  Je kunt ook gewone cake gebruiken, maar die is nog weer machtiger.

7 Laatst bewerkt door renata2 (09-08-2012 22:38)

een hogere vorm (die je eventueel ook nog eens ophoogt) schijnt ervoor te zorgen dat hij ook hoger rijst. ik heb weleens gelezen dat een biscuit niet hoger wordt dan de vorm. anders kun je je springvorm ophogen met bakpapier, maar ik weet niet of dat voldoende helpt. en er meer beslag in doen...
o ja, vergeet helemaal te zeggen dat het wel leuke taarten zijn!

8

Thanks allemaal voor jullie reactie.

Ik gebruikte elke keer een mix ervoor, maar ga het nu "gewoon" proberen.
Nu een kasteeltaart maken voor me vriendin haar dochter. Spannend.