1

Onderwerp: vragen over cakepops

Hallo,

ik wil graag voor het eerst cakepops maken. maar heb nog geen cakepopmaker. dus wil zelf bolletjes draaien met de hand..
maar wat ik mij afvraag is moet ik de zelfde biscuitkapsel gebruiken dat ik ook voor een normale taart gebruik???
ik zelf maak geen gebruik van mixen.

en ik hou niet van boter, dus wil het mengen met wat anders.
heeft iemand tips wat ik erin kan doen??
ik dacht misschien aan roomkaas..

alvast vriendelijk bedankt voor de antwoorden

2

Re: vragen over cakepops

Je kan een biscuit gebruiken, of een cake. (Zelf gebakken, of zelf gekocht). Ik heb het volgende recept opgeslagen, maar nog niet zelf geprobeerd. Misschien heb je hier wat aan?

dit receptje is met roomkaas en is goed te gebruiken voor 1 cake.
Ingrediënten
300 gram poedersuiker
50 gram boter
125 gram roomkaas
eventueel kleurstof naar keuze

Doe de poedersuiker en boter in een beslagkom en mix tot alles goed vermengd is. Je krijgt een heel erg poederige massa waarin je de boter bijna niet ziet. Maar controleer even dat er geen klonters meer inzitten.
2. Voeg de roomkaas in één keer toe en klop tot alles vermengd is. Voeg nu eventueel enkele druppels kleurstof toe. Klop tot slot nog ongeveer 5 minuten op hoge snelheid zodat de frosting heel erg luchtig wordt.

hoi anja bedankt voor je antwoord..

wat is beter  om cakepops te maken biscuit of een cake?? ik ben nog maar een beginner  :o

4

ik houd ook niet van boter. Maar toen mijn dochter cakepops ging maken van een kant en klare cake en boter, was het gewoon lekker!