1

Onderwerp: Rudolph zijn cupcakes vraagjes

Hai luitjes

IK wil vandaag cupcakes gaan bakken volgens het recept van Rudolph (heb alleen minder suiker gebruikt).
Het beslag is erg dun en daardoor is het nogal lastig om het in de cupcakes te krijgen zonder te knoeien. Heeft iemand hier handige tips voor. Ik heb het geprobeerd met een juslepel, maar dat was geen succes. :(

Verder nog de volgende vraag. Ik heb een nogal kleine combi magnetron waarin ik moet  bakken. Er kan helaas maar één bakblikje met 6 cupcakes in :( Is het ook mogelijk om twee lagen in de combi te zetten. Ik heb namelijk een hoog en een laag rooster om er iets op te zetten. Normaal bak ik alles op het lage rooster. Maar kan ik bijvoorbeeld ook het hoge rooster er bij zetten en daar ook een blik met 6 cupcakes zetten? Of word de helft dan minder gaar dan de andere helft?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

2 Laatst bewerkt door etmc (08-08-2012 15:55)

Re: Rudolph zijn cupcakes vraagjes

vormpjes kan je vullen met een spuitzak en of je in jouw oven 2 blikken kan doen weet ik niet, probeer t uit zou ik zeggen... ken jouw oven niet dus kan er niks zinnigs over zeggen.
succes!ohja en je staat verkeerd, meld het even..

3

Gaat dat werken met een spuitzak? Het deeg is namelijk (door de olie en melk) erg dun.

4

ja  hoor gewoon t gat niet zo groot maken..

5

Dat klinkt wel erg dun. Ik gebruik als het een heel dun beslag is de spuitfles van mijn poffertjespan (moet je maar net hebben).  Als je twee lagen boven elkaar bakt dan moet je zeg maar na tweederde van de baktijd de roosters om wisselen. Het kan wel zijn dat je wat langer moet bakken.

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

6

Idd een spuitzak met een klein gaatje. Ik heb ook een combimagnetron en gebruik altijd het dubbele rooster en doe dus 2 bakblikken tegelijk erin, vaak wel 2 min langer dan wanneer ik er een enkele in doe! Gewoon proberen zou ik zeggen....

What doesn't kill you, makes you stronger

Ik deed het gewoon in een maatbeker met tuitje en dan goot ik het erin dat ging erg makkelijk.

ik vond t de eerste keer ook erg dun.
maar dat hoort zo hoor, ze zijn heeeeeerlijk!!!

Ik zing mijn eigen wijsje!

9

Ik heb net een eerste reeks gebakken. Moet zeggen dat ze inderdaad lekker zijn, maar heb al wel geleerd dat ik me toch aan de hoeveelheid suiker moet houden, want ze waren niet echt zoet. Moet ook zeggen dat ze erg bleek waren of hoort dat zo?

10

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

CorbaDesign schreef:

Ik heb net een eerste reeks gebakken. Moet zeggen dat ze inderdaad lekker zijn, maar heb al wel geleerd dat ik me toch aan de hoeveelheid suiker moet houden, want ze waren niet echt zoet. Moet ook zeggen dat ze erg bleek waren of hoort dat zo?

suiker zorgt ook deels voor kleuring

12

Ik gebruik voor het vullen van cctjes altijd een ijs hand knijp schep , ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel  ;) .

13

en bleek...gebruik je de magnetron ipv oven?

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

Ik heb ook een combi magnetron maar ik vind bakken daarin helemaal niks en gebruik hem daar dus ook niet voor.
Inderdaad wordt het niet bruin, niet helemaal gaar tenzij je hem 20 graden hoger zet maar dat is ook weer niet de bedoeling.
Met ovenbroodjes heb ik het ook die worden ook niet bruin dus ik hou de magnetron gewoon voor warm maken en de goede oven om in te bakken.

15

Ik maak wel degelijk gebruik van de  oven functie en niet van de magnetron. Ik denk persoonlijk dat het niet aan de oven op zich ligt, want mijn afbakbroodjes, croissants en biscuits (voor taarten) worden wel mooi bruin. Alleen deze cakes lukten niet echt.

16

Rudolphs beslag is inderdaad wat aan de dunne kant  :lol: wat een zin.
Maar ze zijn ook niet overdreven zoet,
Ik gebruik eigenlijk altijd een ijsbolletjes schepper voor cupcakes te vullen net als margo.

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????