1

Onderwerp: frosty en icing, hoelang houdbaar op creme?

Ik heb net een half uur lang het form afgezocht naar het exacte antwoord, maar dat staat nergens.

Voor twee opdrachten ga ik petit fours maken.
1 opdracht waarbij ik op de dag zelf het gebak afgeef en dus 's middags maak voor 's avonds

1 opdracht waarbij het gebak in twee dagen wordt opgegeten. met andere woorden, de dag erna moet het schildje nog mooi zijn.

Ik heb gelezen dat je beter een (boter)creme kunt gebruiken in plaats van slagroom. Hoe lang kun je schildjes icing of frosty maximaal in je toefje botercreme laten staan?

Re: frosty en icing, hoelang houdbaar op creme?

Volgend mij kan dat niet zo heel lang omdat zowel frosty als fondant zacht wordt onder invloed van vocht. Dan zou ik ze apart meeleveren en de ontvanger de schildjes zelf in de toef laten steken.

Groetjes Petra

3

als je de icing schildjes een paar dagen laat uitharden dan kunnen ze prima rechtop op de creme staan.
blijft zeker 24 uur goed staan!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

bedankt voor de reacties! ik heb begrepen dat het wel een paar uur kan en voor de volgende dag de mensen het plaatje er even zelf op moeten zetten. bedankt!