1

Onderwerp: Je hebt schoolvakantie en het is slecht weer...

Dan ga je koekjes maken. Mijn dochter van 9 wilde graag koekjes maken. Dus heeft ze een leuk recept uitgezocht uit het boek wat ik eens gekregen heb bij een bestelling.
Het werden dus krokante chocoladekoekjes. Maar dan niet als ronde koekjes maar als rotsjes.

Dit zijn ze geworden:

http://i146.photobucket.com/albums/r273/jeroenenanita/taarten/1344349229N2012_08_07_153844.jpg

http://i146.photobucket.com/albums/r273/jeroenenanita/taarten/1344349278N2012_08_07_153908.jpg

Erg leuk maar vooral ook erg lekker.

Groetjes Anita

2

Re: Je hebt schoolvakantie en het is slecht weer...

Dat ziet er lekker uit!
(wat moet je als moeder toch een trucendoos hebben met deze Hollandse zomer hè)

3

Je koekjes zien er erg lekker uit!!  :9 Zou ik misschien het recept mogen?

4

oh dat ziet er lekker uit zeg  :Y

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

5

Ziet er heerlijk uit, fijn zo'n dochter die graag koekjes wil maken dan krijg je tenminste koekjes in de trommel. Wil je misschien het recept delen?
Willy

6

Sofia schreef:

Je koekjes zien er erg lekker uit!!  :9 Zou ik misschien het recept mogen?

Natuurlijk mag je het recept. Het is heel simpel. Hoeft ook niet gebakken te worden. Vandaar dat mijn dochtertje er lekker mee aan de slag kon.

Voor 10 koeken:
90 gr melkchocolade
90 gr cornflakes
1 el golden syrup
poedersuiker

Bekleed een bakplaat met bakpapier. Breek de chocolade in stukjes en verwarm dit au bain marie met de golden syrup.
Ondertussen de cornflakes in een plastic zak doen en met een deegroller kleiner rollen.
Dan de gesmolten chocolade van het vuur halen en de conrflakes erbij doen. Roeren tot de conflakes helemaal bedekt zijn met de chocolade.

Het recept zegt dat je dan een ronde uitsteker neemt van ongeveer 6,5 cm. Hier doe je een lepel van het mengsel in en dan flink aandrukken. Dan het koekje uit de vorm drukken en op de bakplaat leggen. Het moeten wel vrij dikke koeken worden.
Als je het alle koekjes gemaakt hebt dan zet je de bakplaat een uur in de koelkast om uit te harden.

Na dat uur haal je ze eruit. Doe wat poedersuiker in een kommetje en haal de koekjes er met hun zijkant doorheen. Mijn dochter had ervoor gekozen om rotjes te maken welke we met poedersuiker hebben bestrooid.

Persoonlijk vonden we dat er achteraf wat weinig chocolade in de koekjes zat. De volgende keer doen we er iets meer doorheen. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Je kan natuurlijk ook pure chocolade nemen als je dat lekkerder vind.

Veel succes!

Hier zijn ze al op  :o

hier raakt de trucendoos raak hier aardig leeg :s maar hier hebben alleen volgende week nog vrij  maandag 20 augustus ggan ze weer naar school :Y  maar de koekjes zie er lekker uit