1

Onderwerp: hulp gezocht voor scheve taart

http://i47.tinypic.com/ehkl6w.jpg

jammer genoeg is mijn omgekeerde boltaart bovenaan uitgezakt
iemand een tip om dat te voorkomen?
heb de how-to gevolgd van de boltaart

thanks  :o

2

Re: hulp gezocht voor scheve taart

Ik maak mijn boltaartjes altijd met een blanda schaal van de ikea :) , is een stukkie sneller en zakt niet uit (tenminste... bij mij nog nooit gebeurd). Ondanks het uitzakken wat ik op de foto niet zo goed kan zien is ie erg leuk!!

you can't buy happines but you can buy chocolate, that's kind of the same thing ;-), voor meer taartjes kan je ook mijn fb pagina bekijken https://www.facebook.com/youcake.nl

3

he dank je Jennifer, hij was naar links gezakt en de bovenkant begon jammer genoeg te barsten
hij was kleiner: een soepkom en het ging prima tot ik hem uit de koelkast haalde om in te pakken, toen zag ik dat hij 's nachts scheef gaan hangen was! Maar hij smaakte lekker volgens de ontvanger en daar doe je het voor he! :)
ik heb op de zelfde moment een boltaart gemaakt en die was wel mooi in vorm gebleven. (kom van tupperware)
ik vind dit een super forum! hoop hier veel bij te leren!  :Y

4

Ik gebruik zelf altijd de rvs kommen van de xenos, die zijn erg geschikt voor het bakken.
Als je hem gevuld had weet ik misschien wel wat het probleem is geweest. Voor extra stevigheid van je constructie is het goed om voor het vullen een rand botercreme op de rand van het te vullen oppervlak te spuiten. Dit voorkomt dat de vulling gaat uitpuilen, en omdat het snel stevig wordt in de koelkast gaat de boel mider snel verzakken.
Succes bij de volgende poging!! ;)

5

ik vin'm leuk :thumb:

Kun je vertellen hoe je de taart gemaakt hebt?
Welk recept, hoe gevuld, hoe en waarmee afgesmeerd enzenz.
Dan kunnen we wat beter het mysterie oplossen denk ik :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

he dames, wat lief van jullie
ik heb hem gemaakt in een bolkommetje waaruit je soep eet (zo'n model dat je bij het Chinees restaurant ook krijgt?!)
taart met basisrecept, laten afkoelen, in plakjes erin, groooote plakken zodat het stevig werd, gevuld met boterroom met speculaas erin verkruimeld, een laagje frambozen en dat denk ik dat de boosdoener geweest is, dat laagje heeft waarschijlijk te laag gezeten, waardoor het bovenaan wat te zwaar werd en hij ging doorzakken  :rolleyes: , maar ik geef het niet op hoor! doe het binnenkort nog eens over. Ook afgesmeerd met zelfde botercreme en dan dun laagje rolfondant!  :9