1

Onderwerp: Vader 70 jaar, hoe te versieren?

Hoi hoi,

Zoals het onderwerp al zegt: ik zoek ideeën over hoe de taart te versieren voor mijn vader. Normaal gesproken zou ik wel wat met zijn hobby's kunnen doen op de taart, maar hij heeft 7 weken geleden een zwaar herseninfarct gehad en nou weet ik het even niet meer  :s . Lichamelijk gaat het redelijk goed, alleen geestelijk (cognitief) zit het nog niet goed. Hij heeft ook nog last van neglect aan de linkerzijde.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes Michaela

PS: zijn hobby's zin wielrennen, golfen en klussen, maar we weten nog niet in hoeverre hij dit ooit weer kan gaan doen.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

Re: Vader 70 jaar, hoe te versieren?

Wat dacht je van een taart met allemaal gereedschap erop of een weg met een wielrenner erop? Ik doe maar wat suggesties. Ik weet niet of je er echt die hobby's in wil gaan verwerken? Als je een beetje googelt op '' klus taart'' ''wielren taart'' of ''golftaart'' kom je meestal wel ver.. Heel veel succes & sterkte ;)

'' Make cakes, no war'' ♥

3

taartenbakstertje schreef:

Wat dacht je van een taart met allemaal gereedschap erop of een weg met een wielrenner erop? Ik doe maar wat suggesties. Ik weet niet of je er echt die hobby's in wil gaan verwerken? Als je een beetje googelt op '' klus taart'' ''wielren taart'' of ''golftaart'' kom je meestal wel ver.. Heel veel succes & sterkte ;)

Bedankt voor je antwoord, maar ik wil juist niet zijn hobby's gebruiken omdat we nog niet weten in hoeverre hij dit zometeen nog kan. Ik ben bang dat het te confronterend is voor hem om dit op de taart te zien.

Groetjes, Michaela.

4

Kan me voorstellen dat dat lastig is zeg, pfff

:think: heb je wel een idee vwb de kleuren? Mbv stippen/strepen en ruiten kun je vaak al een heel mooie, neutrale taart maken :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5 Laatst bewerkt door Pandora (07-08-2012 14:18)

Ik weet niet of je kunt schilderen van een foto af?? Misschien een foto van je vader?? :think:

6

Bedankt voor het meedenken. Ik denk dat ik de taart eens met chocolade-fondant ga bekleden en dan met witte cijfers en letters naam en leeftijd vermelden en mss nog wat roosjes o.i.d. erop.

Groetjes Michaela

PS: speciaal voor Carien: wil het biscuit met koffie-extract maken en dan vullen met mascarpone-vulling van Rudolph en mss nog een laagje Baileys-koffiebotercreme.

Groetjes, Michaela.

7

O-)  :D  :thumb:  :Y

Alhoewel ik niet van koffie houd :nooo  kan me voorstellen dat dit een lekkere combi is :Y

8

Carien schreef:

O-)  :D  :thumb:  :Y

Alhoewel ik niet van koffie houd :nooo  kan me voorstellen dat dit een lekkere combi is :Y

Mijn schoonzusje houdt ook absoluut niet van koffie, maar vind de tiramisu-cc van Rudolph toch erg lekker en dat is ook met koffie-cc en mascarponecreme. Ben benieuwd hoe het in een biscuit zal smaken.

Zat er ook nog aan te denken om wat blauw erbij te doen, vind ik altijd wel een mooie combi met bruin en wit.

Groetjes, Michaela.

9

:Y  :thumb: