1

Onderwerp: familie duck ideeen desert/sweet table

Over een paar maanden zijn de 2 oudsten jarig en nu begonen ze over een dagobert duck taart.
Omdat ik (voor de eerst x) de verjaardag in 1x wil vieren voor familie/vrienden, zit ik er over te denken of ik iets kan met een sweet table/desert tafel met het thema dagobert/donald duck.

Taart ideeen genoeg, maar nu de rest.
Kwam cake pops tegen als donald en koekjes (eerst maar weer eens een keer icing proberen  :/ )

Macarons in goud kleur? (als munten/goud) en chocolade munten (zijn rond sinterklaas jarig)

wie roept, ook hartige ideen zijn welkom

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: familie duck ideeen desert/sweet table

Dagobert duck... Ik denk aan stapels met geld (koekjes), en een kussen met het geluksdubbeltje erop (taart)?

3

De petjes van kwik, kwek en kwak
Van koekjesdeeg zou je simpel eendevoetjes kunnen maken en dan door de oranje glazuur
de hoge hoed van dagobert van uitgestoken biscuit bekleed met zwart fondant
Of de hoeden van de neefjes die bij de jonge woudlopersclub op hebben, die zou je met chocoladecanache/crème kunnen doen

Gaaf thema!! Bankbiljet koekjes, zwarte magica mutsen (koekjes of omgekeerd cupcakes) schatkistjes, dollarteken koekjes, eendencakepops (witte candymelts, kleine oranje snavel erop en dan naar wens een hoge hoed voor dagobert, een petje voor donald, 3 gekleurde petjes voor de neefjes, een strik voor katrien etc.) eventueel een kluistaart. Als je echt heel decadant wil kun je ook werken met eetbaar goud. goudstaafjes ( cake of brownie bekleed met goud gedust gele fondant) miljonairs shortbread mag natuurlijk niet ontbreken. Miljonairscocktail. Geluksdubbeltjes koekjes, cupcakes gesprayd met pme lusterspray (verkrijgbaar in meerdere kleuren). kan nog veel meer bedenken.

Voor de versiering even zoeken op het web naar thema maffia, kom je heel veel geldslingers enzo tegen.

Succes !

Groetjes Petra

5

bedankt alvast voor het meedenken, er zitten erg leuke ideeen bij.
Nog meer ideeen zijn welkom :Y

Zal na de vakantie eens alles op een rijtje zetten en eea uitproberen

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl