1

Onderwerp: Vraag over gereedschap/uitstekers bloemen maken

Ik heb nu een aantal simpele taarten en cupcakes gemaakt zonder uitstekers e.d. en wil nu graag wat spullen aanschaffen om mooie bloemen te maken.

Nu zit ik er aan te denken om de set aan te schaffen van JEM. Die staat hier in de webshop te koop. Nu zijn de beoordelingen erg positief maar ik vraag me af hoeveel verschillende bloemen ik daarmee kan maken en hoe groot deze ongeveer zijn. Kan ik hiermee bijvoorbeeld een taart maken met een heleboel kleine bloemetjes en ook een mooie grote bloem voor op een cupcake?

En ik neem aan dat ik dan ook een foam matje en wat modeling tools nodig ben?

Alvast bedankt voor de reacties.

Re: Vraag over gereedschap/uitstekers bloemen maken

Hoi Jolanda,

Een tip: koop een bureaumat van de Ikea, deze zijn zeer goed te gebruiken als non stick board en kosten maar 4,95!
Een modelling setje kan je de blauwe kopen om mee te beginnen, dit is een set tooltjes die je goed kan gebruiken om mee te beginnen.
Ik weet zo even niet welke Jem set je bedoeld.....
Ikzelf heb bijna alle uitstekers van PME, mede ook door de PME cursus. Ik ben erg tevreden over deze uitstekers!

Groetjes Esmee

Ps waar je ook leuke taarten mee kan decoreren zijn de silliconen matten van Wilton. Ze zijn niet duur en je kan er super leuke taarten mee maken!

Taart is mijn passie! Kijk op www.esmeeslittlebakery.nl!

Momenteel heb ik helemaal geen vormpjes e.d. Ik gebruik bijvoorbeeld een pizzasnijder om randen mee te maken en de play doh vormpjes van mijn dochter om letters mee te maken. Ik wil ongeveer 40 euro uitgeven nu aan uitstekertjes. Vooral omdat ik ook nog wat andere dingen wil bestellen zoals extra kleurstoffen en fondant e.d. En anders wordt het al snel een hele dure bestelling. Alles is zo mooi ;-).

Nu zit ik vooral te twijfelen tussen lekker simpel doen met bijvoorbeeld de siliconen molds van Wilton.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/sili … 2_305.html

Zelf een lading uitstekers bij elkaar zoeken. Ik zit vooral te denken aan bloemen omdat ik mezelf die het meeste zie gebruiken. Of dus die set van JEM, maar daar komt wel weer meer werk bij kijken dan enkel en alleen de bloem uitsteken en klaar is keer. Ik bedoel overigens deze set:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -2102.html

Pfff, keuzes, keuzes...

Ik zie net dat jij als ps tip ook de wilton molds geeft. Krijg je hierbij in de randen niet een heleboel kleine naadjes? Omdat de mold zo kort is en je dus een heleboel randjes tegen elkaar aan moet leggen, of valt dit mee?

5

de JEM-uitstekers zijn nou niet bepaald de makkelijkste :nooo  Vergt echt oefening om daar iets fatsoenlijks uit te krijgen; dat als eerste aanschaf.... ik zou het niet doen :nooo 
Beter losse uitstekers, alleen al met de 5-petal kun je heel veel verschillende bloemen maken :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

kijk eens bij de 2e hands aanbod spullen. Als je alles nieuw koopt, ben je meer geld kwijt, dan als je het via iemand anders overkoopt.
Er zijn hier genoeg mensen die spulletjes verkopen, en dan voor een lagere prijs :Y

Zelf heb ik deze spullen nog die ikzelf niet meer gebruik en wel wil verkopen:
Plastic uitstekers (auto, schip, vis, hart, kerstboom, varken, ster, trein, beer, vlinder, 3 x poppetje.
> - Vijf kerstuitstekers metaal
> - Kerstman, haasje, kerstboom, sneeuwpop, en 4 paaseitjes/ 2 konijntjes in een metaal blad. (kun je een cake in maken in die vorm)
> - 6 siliconen rechthoekige cakebakjes
> - Boek: taart om blij van te worden
> - Boek: van chocoladeglazuur tot roze fondant (50 versiertrucs in de keuken)
> - Boek: cupcakes
> - Olifant, beer, leeuw, nijlpaard plastic vormpjes (om chocolade in te gieten bijv.)

heb er allemaal foto's van, als je interesse hebt, mail maar even dan kan ik de foto's naar jou toe mailen.

Heb zelf de 2 sets van jem. Kun je heel veel, eigenlijk vrijwel alle, bloemen mee maken klein en heel groot, maar vergt wel veel oefening voordat je de blaadjes er heel uitkrijgt. Stekers zijn namelijk dicht. Als je pas begint zijn plungers of open stekers gemakkelijker werken. En zoals carien al zegt je kunt met de 5 petal uitsteker al heel veel verschillende bloemen maken. Succes met je keuze!

Groetjes Petra

Ik wilde in eerste instantie graag een taart maken met een heleboel kleine bloemetjes. Ik kwam een taart op internet tegen waar ik inspiratie van kreeg ;-). Ik zag een klein setje van JEM met 3 verschillende soorten kleine bloemetjes in verschillende kleine maten en wilde eerst die aanschaffen, maar toen bedacht ik mezelf dat ik gewoon graag diversiteit wil. Grote bloemen, kleine bloemen, simpele bloemen, bewerkelijke bloemen. En volgens mij zit een deel van die kleine set ook in de grote. Althans op de foto te zien wel. En ik moet zeggen dat ik juist die "moeilijke" bloemen heel erg mooi vind. Mooier dan simpele platte bloemetjes.

Ik ben reuze creatief. Niet alleen met taarten overigens. Ik maak ook 3D en borduur kaarten e.d. Ik piel graag en ben een pietje precies, dus die grote doos met priegel spul sprak me wel aan ;-). Dus ik heb die grote set aangeschaft en dan zie ik wel of ik er mee uit de voeten kan. Eerst maar even flink prutsen voordat ik een taart ga bakken.

Nu moet ik zeggen dat de eerste taart die ik gemaakt heb gelijk goed gelukt is. Fondant in 1 keer mooi strak erop. Was super tevreden. En ik ben echt een pietje precies, dus misschien ben ik wel een beetje TE zeker van mijn zaak ;-). Hoe dan ook zal ik het snel merken, want ik denk dat de set morgen of over morgen wel in huis zal zijn.

In elk geval bedankt voor alle antwoorden. Als ik nog niet uit de voeten kan met de JEM set, dan zal ik eerst een setje 5 petal uitstekers kopen. Ja, ook dan weer een setje ;-). Ik vind die bloemen met meerdere laagjes op elkaar zo mooi...

Nou de eerste bloemen staan te drogen en is best goed gelukt. Ik ben de play doh vormpjes van mijn dochter gewend, dus had niet echt moeite met de dichtte uitstekers. Alleen het alle kleinste maatje primula ging wat moeilijk eruit.

Enige dat ik jammer vind is dat de beschrijving zo beknopt is. Vooral van de mooie grotere bloemen zoals lelies e.d. Dus veel google werk om te kijken hoe je die uitstekers nu moet gebruiken. Voor zondag ga ik eerst wat cupcakes maken met wat simpele bloemetjes en roosjes. Zodra ze klaar zijn zal ik een foto posten van mijn eerste fondant bloemetjes. Ben zelf ook wel benieuwd hoe ze worden.

http://img11.imageshack.us/img11/7240/dscn1114w.jpg

Vanavond wil ik nog wat roosjes maken. Tot dus ver zijn deze goed gelukt. Volgende keer maar eens klooien met wat grotere bloemen met wat meer detail.