1

Onderwerp: hoeveelheid bepalen van een sweet table

hai allemaal:)

Ik ben een sweet table aan t plannen, maar ik haal altijd tevele boodschappen. Aangezien ik nu een keer niet teveel wil maken.. en t dus wat mooier wil kunnen decoreren ben ik me op t net suf aan t zoeken naar rochtlijnen voor de hoeveelheid voedsel pp.

Ik kom op een engelse site 3/4 hapjes pp tegen.. maar dat lijkt me zo weinig...

hoe berekenen jullie het?

thanks voor t meedenken

groetjes:)

2 Laatst bewerkt door marieke84 (06-08-2012 15:19)

Re: hoeveelheid bepalen van een sweet table

Hoi Hoi,

Deze Dessert-Table heb ik gemaakt voor 50 mensen.

Ik ga meestal uit van ongeveer rond de 12 stuks per gerecht en ik zrig er dan voor dat er voor iedereen ongeveer 5 dingen te proeven zijn dus daar pas ik dan het aantal gerechten (waar ik er ongeveer 12 van elk maak) op aan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik heb namelijk nog wel in de planning staan om een soort van schema te maken waarmee je kan uitrekenen wat je ongeveer nodig hebt, maar weet nog niet wanneer deze online zal komen te staan.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

ik lees even mee.

4

@marieke

ik hoopte al dat jij zou reageren:) Ik had immers ook al je gratis printables van je sweet table dessert lijst gedownload.

5 vind ik inderdaad ook wel een mooi aantal. Zelf had ik in mijn hoofd zitten om van alles 10 te maken.. maar zal je link ook nog even door kijken .

Bedankt voor het mee denken in iedergeval :)
\

5

Geen ervaring met een sweet table, maar het ligt er denk ik ook aan wat de bedoeling is. Eten je gasten de hapjes ipv taart bij de koffie? Of is het bedoeld als hihg-tea-idee en hebben je gasten wat meer honger? Daarbij ligt het er denk ik ook aan hoe groot je hapjes zijn. 1 koekje, of 1 stuk taart met vulling is natuurlijk al een heel verschil.
Succes!

6

t is idd bedoeld als een high tea... en tja..t zijn verschillende soorten en formaten hapjes..
ik zal wel weer teveel hebben..maar goed.. eerste keer he..dan mag dat ;)

7

Beter teveel dan te weinig is mijn motto, wil niet dat mn gasten met honger naar huis gaan.
Veel plezier en succes ermee!

8

thanx .. ben nu al bezig geweest met de lintjes en roosjes om de voetjes van de glaasjes te plakken etc.. lol.. maar goed dat ik vakantie heb:)

enne.. ik hou er idd ook altijd rekening mee hoor dat ik t eveel heb... voor de dag erna.. haal ik nooit eten in huis :lol: