1

Onderwerp: vraag over piping gel, is bij mij gelig

hallo , ik heb net piping gel gemaakt,(75 gr basterdsuiker, en mazena, citroensa(uit flesje) en water,maar piping gel hoort toch doorzichtig te zijn(wil het gebruiken als water in het een zwembadje), bij mij is ie gelig.
of veranderd dit nog. graag reactie, wil hem vanavond af maken,bedankt.

2

Re: vraag over piping gel, is bij mij gelig

Het gelige komt waarschijnlijk door het citroensap. Als je wat blauwe kleurstof toevoegt is het weg, want dan is het blauw!  :lol:  (sorry ben een beetje in een flauwe bui)
Ik vind het persoonlijk ook wel mooi als het water een blauwe kleur heeft. Hoe je het echt doorzichtig maakt weet ik niet.

Dat is toch een TAART waard!

3

@ppeltje schreef:

Het gelige komt waarschijnlijk door het citroensap. Als je wat blauwe kleurstof toevoegt is het weg, want dan is het blauw!  :lol:  (sorry ben een beetje in een flauwe bui)
Ik vind het persoonlijk ook wel mooi als het water een blauwe kleur heeft. Hoe je het echt doorzichtig maakt weet ik niet.

haha, ja ik kan het ook blauw doen, heb de marsepein ook blauw gedaan, dan valt het misschien niet op.maar vind doorzichtig toch het mooist.

4

Kun je niet een klein stukje proberen hoe het eruit ziet als je het zo blanco op de blauwe marsepein doet?
Misschien valt het dan reuze mee.
(probeer gewoon even met je mee te denken hoor...  ;) )

Dat is toch een TAART waard!

5

@ppeltje schreef:

Kun je niet een klein stukje proberen hoe het eruit ziet als je het zo blanco op de blauwe marsepein doet?
Misschien valt het dan reuze mee.
(probeer gewoon even met je mee te denken hoor...  ;) )

hartstikke goed dat je meedenkt. heb het blauw gekleurd, ik zal het andere ook eens proberen,misschien word het dan wel groen, geel en blauw,haha.

6

heb je piping gel zelf gemaakt of gekocht.
De potten die ik van wilton koop zijn gewoon transparant

7

meetje schreef:

heb je piping gel zelf gemaakt of gekocht.
De potten die ik van wilton koop zijn gewoon transparant

ja zelg gemaakt , maar met citroensap, dus word het wat gelig.helaas, dus volgende keer ook maar kopen.denk ik.x

8

Ik heb je topics samengevoegd, aangezien je al een topic met je vraag had lopen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com