1

Onderwerp: Gumpaste/flowerpaste

Hoi allemaal,

Ik wil eensngaan proberen met flowerpaste te maken. Tot nu toe altijd met fondant gedaan maar eens kijken of metnflowerpaste er nog meer kan en of het dunner lukt. Nu mijn vraag, hoe kan ik de flowerpaste het beste maken? Het eerste of tweede recept van de site? Of is die gum/flowerpaste uit de webshop ook goed? Wat is het verschil?

Bedankt!

2

Re: Gumpaste/flowerpaste

Ik heb het 2de recept gebruikt, deze vond ik makkelijker. Het was fijn om mee te werken. Wat het verschil is met de flowerpaste in de winkel is, dat weet ik niet. Dat heb ik niet gekocht, omdat ik het graag zelf wilde maken.

groetjes Marlies

3

Ik heb zelf nog nooit gumpaste/flowerpaste gemaakt, maar werk altijd met de kant en klare paste uit de webshop/winkels

Ik heb 2 favorieten, om te boetseren, tappits, patchworkcutters werk ik het liefst met Satin Ice.

Voor het maken van suikerbloemen, zoals rozen werk ik het liefst met de flowerpaste van Renshaw.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Ik maak altijd het 2e recept en vind deze super om mee te werken. De eerste heb ik nooit uitgeprobeerd simpel weg omdat ik voor het gemaak van het 2e recept koos en deze mij beviel.l

5

Bedankt dames! Hoe lang is de flowerpaste van het tweede recept houdbaar? En hoe lang blijven de bloemen eetbaar?

6

De bloemen van flowerpaste worden erg hard en zijn niet bedoeld om te consumeren. Er zit tylose doorheen en dat is niet echt lekker. De bloemen die met flowerpaste zijn gemaakt zijn heel goed te bewaren onder bijv een stolp oid.

Flowerpaste zelf moet je bewaren in een afgesloten doos of in de vriezer. In de vriezer is het langer houdbaar dan in een doosje.

groetjes Marlies

7 Laatst bewerkt door myjo (05-08-2012 21:41)

Oeps.........

groetjes Marlies

Ene wanneer het toch hard geworden is krijg ik het altijd door heel veel kneden weer zacht, je moet dan wel even geduld hebben.

9

Oke, bedankt! Ik ga het proberen :)