Onderwerp: How To Cars McQueen 3D
How To Cars Bliksem McQueen 3D
Allereerst heb ik een gewone vanille/limoen cake gebakken in een rechthoekig cakeblik, deze is steviger dan biscuit en daardoor beter te snijden vind ik.
De cake heb ik doorgesneden op 1/3e deel, zodat dat het dak werd en de auto zijn proporties kreeg.
Dak op de auto gelegd en met een voorbeeld autootje van mijn zoontje ernaast gaan snijden, heb telkens een deel dat over bleef na het snijden weer gebruikt voor een nieuw deel, zodat ik uiteindelijk bijna niks weg hoefde te gooien van de cake.
Vervolgens heb ik wielen uit cupcakes gesneden en een ronde uitsteker gebruikt die ik bij het formaat van deze auto vond passen.
Die heb ik bestreken met viervruchten botercrème en bekleed met zwarte marsepein. En daarna de rode velg erop geplaatst, de gaatjes in de velg heb ik met een kinderrietje gemaakt.
Daarna auto gevuld en afgesmeerd met botercrème, heb alleen het dikke deel gevuld met wat jam.
De auto in de koelkast gezet en verder gegaan met de wielen, hiervoor heb ik een klein kwastje en wat voedsel alcohol met witte dusting powder gemengd.
De auto weer uit de koelkast en met een warm mes, de botercrème weer helemaal glad en in vorm gestreken.
Daarna bekleed met rode marsepein.
De wielen zijn uit de marsepein en de cake gesneden met de zelfde ronde uitsteker die ik ook voor de wielen zelf heb gebruikt.
Daarna goed naar de auto gekeken van mijn zoontje en de versieringen uitgesneden met de hand en de auto verder bekleed met marsepein.
Groetjes, Muffinmania.