1

Onderwerp: Afsmeren met mascarpone ??

Ik zit zojuist, zoals iedere avond, met dochterlief gezellig naar Rudolphs Bakery op 24kitchen te kijken. Hij gaat samen met Boris van de Ham een met marsepein beklede taart maken, en tot mijn verbazing smeert hij deze af met botercreme gemengd met mascarpone ???

nu ben ik toch wel heel benieuwd wat hier de meningen daarover zijn, hoe groot is de kans dat de marsepein toch gaat smelten, en als dit kan met marsepein, kan het dan ook met fondant ??

Het lijkt mij namelijk toch lekkerder dan 1:1 botercreme.

Groetjes Samantha

Life is like one of my cakes......You never know what you're gonna get.
http://www.facebook.com/pages/Cake-Diva … ref=stream

2

Re: Afsmeren met mascarpone ??

marsepein smelt echt amper... als je goede kwaliteit hebt
je kan ook gewoon goed geklopte slagroom gebruiken om mee af te smeren

3

Aha dan ligt daar mijn verwarring, dus wel met marsepein mogelijk, niet met fondant.

Bedankt !!

Life is like one of my cakes......You never know what you're gonna get.
http://www.facebook.com/pages/Cake-Diva … ref=stream

4

Nou, ik zou de gok niet wagen hoor... zit mij te veel vocht in!
Het zou best goed kunnen gaan, maar de kans dat het NIET goed gaat is zeker ook aanwezig.  :think:

Dat is toch een TAART waard!

5

Kijk eens op de verpakking van mascarpone, er zit 80% vet in, net zoveel als in boter...

Tieneke

6

das geen maatstaaf, er bestaan wel meer dingen met dezelfde hoeveelheid vet...

Ik heb ook wel eens afgesmeerd met slagroom en ging prima...mits je een dikke laag marsepein erover doet. Je ziet namelijk wel bij aansnijden dat de binnenkant van de marsepein dunner/zachter is geworden en dan heb je met botercreme niet. Ik denk dat Marscarpone nog minder snel zorgt voor smelten als slagroom.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

8

Ik doe eigenlijk 9 van de 10 keer mascarpone door mijn botercreme, is echt heerlijk ! En daar smeer ik dan ook gewoon de taart mee af. Waarna ik hem bekleed met Fondant. Gaat bij mij altijd goed...  :Y

9

Ja dat kan heel goed, ik heb die taart gemaakt en ging prima dus het kan wel..