Onderwerp: Enkele onmisbare tips voor de perfecte taart? HELP :-)
Dag allemaal,
Ik ben al een tijd af en aan bezig met taarten, cupcakes etc maar ben zeker geen professional.
Mijn dochtertje viert dit weekend haar eerste verjaardag en ik heb lang getwijfeld maar ik zou toch heel graag zelf haar taart bakken. Zelfs als ze niet perfect is, is ze toch met ontzettend veel liefde gemaakt!
Desalniettemin wil ik uiteraard liefst een leuk resultaat presenteren. Kunnen jullie, als experten, mijn wat onmisbare tips geven?
Zelf heb ik een aantal concrete vragen:
-bij het bakken van een 'oefentaart' enkele weken geleden was mijn biscuit aan de randen van de bakvorm weggetrokken waardoor ik schuine randen had i.p.v. mooie rechte randen. Hoe kan ik dit voorkomen? Het werkt natuurlijk makkelijker met mooie rechte randen.
-welke vulling gebruiken? Mijn oefentaart vulde ik op met verse slagroom en smeerde ik ook af met verse slagroom alvorens te bekleden. Wat raden jullie aan. Wat is het lekkerste en wat geeft het beste resultaat?
- ik zie op de foto's hier echt mooie strakke randen bij alle taarten, die van mij zag er lang niet zo strak uit. Tips?
- op het feestje verwacht ik toch zo'n 20 mensen. Welke hoeveelheid (afmeting) taart moet ik voorzien? Twee taarten bakken? Stapeltaart?
Ik dacht zelf aan thema lieveheersbeestjes of bijtjes omdat dit me nog vrij basic leek als decoratie. Iemand ervaring mee?
Alles wat ik verder nog moet weten: laat maar horen!
Bedankt alvast.
Les