1

Onderwerp: Taart maken voor mijn kleine zusje...

Ik wil een cocoladetaart maken in een vierkante bakvorm van 25 cm. Maar ik heb echt geen idee welk recept ik moet volgen en de ingrediënten? Ik heb ook totaal geen inspiratie van hoe ik mijn taart moet vullen... Stijn Wierdsma 13 jaar

2

Re: Taart maken voor mijn kleine zusje...

Hoi Stijn :)  Wat leuk dat je een taart voor je zusje wilt maken :Y
Ik neem aan dat zij een chocoladefan is? Houdt ze ook van fruit? Kersen is lekker bij chocolade, maar sinasappel ook :Y
Mag het een koelkastvulling zijn, of liever niet?

Je kunt een chocoladebiscuit makkelijk maken mbv een mix. Dan lukt hij altijd wel.
Hoe maak je je andere taarten (ik neem maar even aan dat je er al eerder gemaakt hebt :think: )?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

ben effe je berichten gaan nalezen :o  ;)  en zag dat je geen mix gebruikt, maar zelf biscuit maakt mbv bloem enz. :thumb: (mij lukt dat niet :grr: altijd ingestorte kapsels  :x  :rolleyes: ).

Ik weet dat er mensen zijn die gesmolten chocola aan hun beslag toevoegen, maar weet alleen niet hoeveel.
Heb wel dit gevonden: de lekkerste chocobiscuit krijg je door 1/3 van het droge mix-gewicht aan gesmolten (en afgekoelde!) chocolade toe te voegen , tijdens de laatste 2 (langzame) minuten.
:think: Misschien werkt dat ook voor zelf gemaakte biscuit??

Ik bak al best vaak taarten. Normaal bak ik altijd biscuit maar geen mix. Ik zat ook al te denken aan een aardbeienmouse en iets van kersen ofzo. Is er misschien ook een recept voor een chocoladebiscuit voor een bakvorm van 25 cm? Bedankt voor je reactie

5

:shh: ik had nog een reactie gegeven, hierboven ;)

ik neem aan dat je deze gezien hebt? O-)  http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … artbodems/

Heeft u misschien ook een idee hoeveel ingrediënten er in de basisbiscuit moeten, want op de site staan de ingrediënten van een bakvorm van 20cm.(die bakvorm heb ik ook maar het is voor een verjaardag dus een iets grotere taart).

7

daar heeft Djehr weer wat op gevonden  :thumb:  :Y 
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922

(en liever geen u hoor, dan voel ik me helemaal zo stokoud :s  ;) )

DankJEwel! Hoeveel gesmolten chocola moet er dan bij?

9

goejemorgen :)
sorry, gisteravond kwam m'n zoon van 9 terug van een voetbalwedstrijd, moest dus effe al zijn belevenissen aanhoren :D

ik heb geen idee hoeveel gesmolten choc je zou kunnen toevoegen, heb het nog nooit gedaan :nooo (die 1/3 van droge gewicht is mbv mix, weet niet of dat ook voor meel geldt).

Wie weet komt er iemand anders die het wel weet O-)  O-)

10

lees deze eens:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=196308

zoeken op chocoladebiscuit in bakken en vullen levert nog meer info op :Y

succes :thumb:

11

Als je biscuit recept 2 gebruikt dan neem ik voor deze vorm 7 x het recept (dus 7 eieren, 210 gr suiker, 150 gr bloem en 60 gr. Cacaopoeder ). Verder gewoon behandelen als normaal.

Er mag in dit geval wel een lekker zoete vulling in. Hoe meer cacaopoeder je gebruikt hoe zoeter de vulling kan zijn.

Gr. Natalie

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

Bedankt voor jullie reactie :)  :)

Ik heb nog een vraag??? Met wat smeren jullie je taart af?ik doe het altijd met botercreme alleen mijn ouders vinden botercreme helemaal niet lekker. Mijn botercreme zier er zo uit: 100 Gr. Roomboter 100gr. Margarine En 200 Gr. Poedersuiker

14

ik gebruik ganache :Y  :9 da's slagroom met chocola :)

Kijk eens op youtube, inspired by Michelle, 3 filmpjes. Wel veel dunner afsmeren hoor ;)

Ik smeer hem ook heel dun af maar jij gebruikt dus chocolate genache om de taart mee afgesmere. Ik wou ook al genache er tussen dun

16

Het kan alletwee, als je dan nog een laagje kersenjam of vlaaivulling toevoegd dan heb je echt een lekkere taart  :9

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!