1

Onderwerp: mini zwangerbuiktaart...HELP

Hallo ik wil voor mijn eigen verjaardag een paar dingen maken..
Onder andere een zwangere buik taart.. maar wel een kleintje want er komen niet heel veel mensen haha
En anders blijf ik met heel veel taart zitten..

Nu dus mijn vraag.. als ik de buik maak van de vorm waar je normaal de borsten van maakt.. waar kan ik dan de borsten van maken? die moeten natuurlijk kleiner... Of voor het mooie gewoon de 'normale' maten aanhouden ?

Of iemand anders een idee?

2 Laatst bewerkt door Sannn (01-08-2012 11:50)

Re: mini zwangerbuiktaart...HELP

je kunt voor de borsten 2 kleine blandaatjes gebruiken van 7ø En voor de buik een blanda van 12ø

Dat is een hele lieve zwangere buik hoor  :Y

Groetjes San

3

misschien met 2 mini-muffins proberen?!? :rolleyes:

oke zijn die van 7 ook te koop bij de xenos? Ik heb geen ikea naast de deur.. haha

5

ja hoor, daar hebben ze ook van die mini rvs schaaltjes.
Weet alleen niet of die in de oven kunnen.  :think:
Maar je kunt ook glazen of stenen schaaltjes hiervoor gebruiken.

Dat is toch een TAART waard!

6

schalen van Xenox kunnen NIET in oven. Ik heb keertje verkeerde ingegdaan en is ontploft!!!

Alleen Blanda van Ikea kunnen WEL in oven.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

7

ik heb laatst 2 bij de Action gekocht en die kunnen ook in de oven.
Heb een kleine 10-12cm uit glas en een grotere ong. 20cm rvs.

8

LilT84 schreef:

Het is alleen de bedoeling dat de buik van de 10 of 12 cm bolvorm gemaakt wordt en de vraag is dus welke maat borsten er dan bij moeten.

Ik heb in de kast ook nog stenen/porceleinen bakjes staan; net een maatje groter dan een eierdop. Van die handige bakjes om bijv. slagroom naast een kop warme choco te serveren.
Daar kun je natuurlijk ook naar opzoek. Komen volgens mij bij de blokker vandaan. Of was het nou van de Xenos...? :think:
Kunnen zonder problemen in de oven.

Dat is toch een TAART waard!

Cupla schreef:

schalen van Xenox kunnen NIET in oven. Ik heb keertje verkeerde ingegdaan en is ontploft!!!

Die van rvs kunnen er wel in hoor teminste die 12cm wel.. is nog nooit verkeerd gegaan.... mischien de glazen niet

10

@ppeltje schreef:
LilT84 schreef:

Het is alleen de bedoeling dat de buik van de 10 of 12 cm bolvorm gemaakt wordt en de vraag is dus welke maat borsten er dan bij moeten.

Ik heb in de kast ook nog stenen/porceleinen bakjes staan; net een maatje groter dan een eierdop. Van die handige bakjes om bijv. slagroom naast een kop warme choco te serveren.
Daar kun je natuurlijk ook naar opzoek. Komen volgens mij bij de blokker vandaan. Of was het nou van de Xenos...? :think:
Kunnen zonder problemen in de oven.

Dat is zeker een goed idee! ik ga zaterdag ff rondkijken in de stad!

11

bij de  Ikea hebben ze ook blanda's van 5cm het is wel een setje van 4 en kost 1,99€ er zijn rvs en ook glas voor de zelfde prijs

12

SweetTatiana schreef:
Cupla schreef:

Die van rvs kunnen er wel in hoor teminste die 12cm wel.. is nog nooit verkeerd gegaan.... mischien de glazen niet

Ik heb ook die van xenos, waaronder die mini's van circa 7 cm en ze kunnen allemaal in de oven. Nog nooit problemen mee gehad. Heb wel de rvs schalen.

13

heb nu stenen op de markt gehaald.. of t goed gaat? geen idee ik probeer het gewoon haha

Ga zowiezo die van 7cm nog wel halen want deze zijn niet perfect rond maar ach voor 50 cent :)