1

Onderwerp: Mijn eerste taart ooit

Ik heb dus een ingeving gekregen dat ik een taart wil maken voor mijn dochter haar 5e verjaardag, mijn vriendin had dus voor 65 euro een barbietaart gekocht voor haar dochter haar eerste verjaardag en toe ik een stuk kreeg en de binnenkant bekeek dacht ik, dit kan ik toch ook. Er zijn een paar weken overheen gegaan en gister wilde ik perse een taart gaan maken dus ik heb vandaag alle spullen gekocht die ik dacht nodig te hebben voor die eerste keer.

-Marsepijn
-Ronde cake bodem *leek me gewoon handig als ondergrond
-Cakemix *ik wilde het niet al meteen verzieken dus lekker even makkelijk dit keer
-Kleurstof
-botercreme benodigdheden
-aardbeienjam
-aardbeien
-decoratie

Dus ik een ronde cake gebakken, die in 3 lagen gesneden, de onderste laag heb ik een rondje uitgehaald en die op de cakebodem gelegd nadat ik die insmeerde met botercreme en jam (ik snap dat iedereen hier het wel weet dus hoef niet alles uit te leggen) en dat opgevuld met verse aarbeien en de cake afgemaakt, ingesmeerd en belegd met de marsepijn, wat overigens niet de goeie was, het scheurde heel snel en weet nu dat fondant beter is. Dus hier komt ie, de foto van mijn aller-aller eerste cake en ondanks dat ik een perfectionist ben ben ik niet geheel ontevreden :)
http://img694.imageshack.us/img694/6491/taart002.jpg

Uploaded with ImageShack.us

2

Re: Mijn eerste taart ooit

Ziet er leuk uit!! :thumb:

3

Knap hoor!

Taart!!

4

Zeker mooi voor de eerste keer,, Ik weet mijn eerste barbietaart wat was dat een mislukking geworden zeg.

Heel mooi gedaan

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

5

Ik vind het voor de eerste keer echt super gelukt! Dapper ook om meteen voor zoiets te gaan!

Goed gelukt voor de eerste keer!

www.bruidstaartdecoratie.nl
Taart en decoratie! Doe inspiratie op voor bruidstaarten in de fotogalerie.

7

Dat is een mooie taart!!
Goed gedaan hoor voor een eerste :Y  :Y

Misschien had je de verkeerde marsepein, dat kan. Maar zelf werk ik ook altijd met marsepein. Dat vinden we lekkerder dan fondant.
De lekkerste marsepein vind ik de marsepein van Zeelandia.

Ga zo door!!

Groetjes Gerien