1 Laatst bewerkt door mariekepieke (21-01-2013 00:54)

Onderwerp: Uit de boeken tot leven gekomen...

"Doe maar iets makkelijkst, met bloemen ofzo", zei Jessie... Ze leest graag en dan vooral Fantasy. Ik ben niet zo goed in makkelijk dus werd het een stapeltje van drie (15, 20 en 25 cm rond), gevuld met lemon curd en knapperige chocolade met passievruchtencreme en afgesmeerd met 1:1 passievruchtenbotercreme.

Mezelf eens gewaagd aan wat boetseerwerk, wat is dat lastig zeg. Ik zit altijd maar te worstelen met pluisjes, het wordt dan wat groezelig ondanks zorgvuldig handen wassen en drogen. de gezichtsuitdrukking vond ik vooral heel lastig bij het elfje, bij de draak ging alles als vanzelf. Deze was eerst te schattig maar met wat puntige ogen en wat rimpels keek hij al een stuk donkerder. Met dust de boel afgemaakt en ook de taart en de vlinders onder handen genomen, dat doe ik niet zo vaak maar vooral de draak, vlinders en de boekenkaften op de onderste taart (dust met rejuvenator) waren heel leuk om te doen!

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/529469_3882446672791_971419181_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/417412_3882446952798_2015711101_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/402958_3882447232805_823444584_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/531487_3882447592814_568607734_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/544986_3882447952823_1333121991_n.jpg

Bedankt voor het kijken, ik vind het leuk om reacties te lezen...

liefs marieke

2

Re: Uit de boeken tot leven gekomen...

Heel leuk vind vooral je draakje erg leuk! :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

3

Wow, fantastisch!

4

Mooooi :Y
De boekenrand vind ik zó leuk. Ik ga bedenken of ik ook iets heb waar ik zoiets op kan schilderen :D

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

Mooi gemaakt!!!

6

Wauw, mooi gedaan, Marieke! Echt "fantasy", helemaal door het effect van het dusten. En je boetseersels ook helemaal leuk en mooi. Welke kleuren zijn je fondant en de dust daarop van de taart zelf? Dat groen gemêleerde vind ik echt een hele mooie basis voor je taart.

Goed bezig, Marieke! :thumb:

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

7

Wauw, gewéldige taart!

:o  :o en  :o
hartelijk dank voor de complimenten!  :D

de fondant was een soort donker mint groen (?) zeg maar... dustkleuren woodland green en foliage green met ik dacht een vleug brons voor wat glans eroverheen. De onderste taart was eerst wit, die werd toch helemaal vol geschilderd.

liefs marieke

Ziet er leuk uit, goed gelukt je boetseersels, leuke kleuren gebruikt.
Jammer dat je geen foto van de hele taart hebt.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

10

mariekepieke schreef:

de fondant was een soort donker mint groen (?) zeg maar... dustkleuren woodland green en foliage green met ik dacht een vleug brons voor wat glans eroverheen. De onderste taart was eerst wit, die werd toch helemaal vol geschilderd.

Het is erg mooi, dus je kleurtjes ga ik onthouden. Bedankt voor je antwoord!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

11

Wat een sprookje!

Elke taart is een feestje waard!!   Groetjes, Nancy
www.facebook.com/opentoptaart. :-)

12

Die boekenrand is geweldig! En je draakje is ook super goed gelukt. Mag ik hem opslaan ter inspiratie?

13

Mooie taart  :thumb:
Heb je nog een foto van de hele taart?
Ik zou het geheel wel willen zien  :)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

14

Ik vind je boekenrand en draakje echt super! Goed gedaan!

Ik zou ook graag een foto van het geheel zien.

15 Laatst bewerkt door mariekepieke (21-01-2013 00:55)

opslaan? ja hoor, natuurlijk!  :)

hele taart op de foto? even zoeken...

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/547778_3949249542821_729386982_n.jpg

liefs marieke

16

mariekepieke schreef:

opslaan? ja hoor, natuurlijk!  :)

hele taart op de foto? even zoeken...

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/547778_3949249542821_729386982_n.jpg

Gaaf  :thumb:

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

17

Super mooi gedaan.  Heel bijzonder die rand met boeken.

18

De taart past mooi in het fantasy thema, ik vind de boekenrand leuk (patchwork cutter) en de vleugels van je elfje vind ik erg mooi bedacht. Heb je ze geknipt uit een gelatine velletje?
Voor mij persoonlijk vind ik de lila roosjes en bloemetjes wat minder bij het geheel passen, misschien omdat ze niet gedust zijn.
Maar weer een beauty!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

19

heel mooi!

20 Laatst bewerkt door mariekepieke (31-07-2012 11:03)

Sandra-lala schreef:

De taart past mooi in het fantasy thema, ik vind de boekenrand leuk (patchwork cutter) en de vleugels van je elfje vind ik erg mooi bedacht. Heb je ze geknipt uit een gelatine velletje?
Voor mij persoonlijk vind ik de lila roosjes en bloemetjes wat minder bij het geheel passen, misschien omdat ze niet gedust zijn.
Maar weer een beauty!

bedankt voor je reactie

de patchwork cutter werkte heel erg goed, ik had wel het gevoel dat ik dit wat vlug moest doen voordat de fondant zou drogen.
ja de vleugeltjes zijn gewoon geknipt van een blaadje gelatine. moest ze later nog eens bijknippen, anders kon ze niet zitten...

ik ben het eens met je opmerking over de roosjes en bloemetjes, daar was ik zelf ook niet zo tevreden over  :lol:
overigens, ze waren wel gedust maar enkel met glittertjes...

Hahaha, ik zie nu waarom ik deze foto niet eerder plaatste  :D Elf haar arm was er een beetje afgevallen  :shh: dit wel weer even terug geplaatst  :lol:  :lol:  :lol:

liefs marieke

21

Wat een leuke taart! Echt heel mooi gemaakt  :thumb:

Ik lees net hierboven dat er een arm af lag, was me niet eens opgevallen  :lol:  er is zoveel te zien  :)

Heb je die boekenrand dan met zo'n patch work cutter gedaan?
Ik vind die rand zó leuk  :Y En ik heb hier een echte boekenwurm in huis, ik sla je foto op, als dat mag  O-)

22

Wow Marieke, wat heb je dat mooi gedaan! Wat een project zeg! Je draakje en elfje zijn mooi! En je ook aan het verven gewaagd...knap gelukt hoor!!

Ik vind dat roze roosje ook erg mooi, hoe heb je die gemaakt??
Groetjes!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

23

sja die roosjes, ik ben blij dat je ze mooi vindt want ik was er niet zo tevreden over. het waren probeersels met van die losse blaadjes die je dan een beetje met de ball tool moet bewerken. suikerbloemen, daar zou ik nog wel eens een workshop voor willen volgen...

liefs marieke

24

In 1 woord; WAUW!

i just LOVE it!

25

lovemybeeb schreef:

In 1 woord; WAUW!

+1