1 Laatst bewerkt door "yvonne 72" (31-07-2012 09:24)

Onderwerp: gebreid randje om de taart

Hoihoi!!

Wie weet hoe je een malletje maakt van zo'n leuk gebreid randje die je vaker om de taarten ziet?
Kan dat gewoon met sili en een gebreid lapje of moet het op een heel andere manier?
Ben benieuwd of iemand het weet.
Ik wil er nl zelf een gaan proberen te maken,vandaar...

Alvast bedankt voor de tips... :Y  :thumb:

groetjes yvon

2

Re: gebreid randje om de taart

zoiets?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/sili … -5836.html

3

Nee,zoiets bedoel ik:

https://lh5.googleusercontent.com/-1-Ykv16NGO8/T8S3nJjgn_I/AAAAAAAAAFM/dvPapnHU9g0/s800/brei2.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-U6XTYJ3J-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6SLDLV8Q-D.jpg

groetjes yvon

4

denk dat je dan met plastic moet breien oid (van die scoobydoo /knoopiedoe draadjes O-) ); anders blijven er toch allemaal pluisjes in de silli zitten? :think:  :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Even aan kwebbel vragen  ;)

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

6

Kijk maar eens hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=199590

Daar kun je het beste bij de persoon zelf vragen. ;)

7

je kunt idd kwebbeltje vragen, die heeft ze zekerweten van silli gemaakt.
Volgens mij, als je katoen gebruik valt het met de pluisjes wel mee en kun je van silli zelf een mal maken.
Het staat nog op mijn verlanglijstje om eens te proberen...  :rolleyes:  :)

Dat is toch een TAART waard!

8 Laatst bewerkt door Danielle_mvs (31-07-2012 12:31)

Is het geeen imprintmatje van Makin?

die roze taart is deze: http://www.autumncarpenter.com/products … product=59

9

Dankjulliewel voor jullie hulp.
Maar zouden Kwebbeltje en Donnay het wel vertellen?
Ze verkopen ze liever dan dat ze het "geheim" gaan delen denk ik. :Y  :D
Maar ik kan het natuurlijk proberen. ;)

@ danielle: maar hoe krijg je die ronde schijf erbovenop dan met die mal? :think:
of ik ben gewoon blond aan het denken. :rolleyes:  :lol:

groetjes yvon

10

"yvonne 72" schreef:

@ danielle: maar hoe krijg je die ronde schijf erbovenop dan met die mal? :think:

Ik denk een lange reep snijden in die steeds indrukken met de sheet?

11 Laatst bewerkt door babycake (31-07-2012 22:13)

Volgens mij verkoopt (-of gaat verkopen) Kwebbel verschillende molds bij een winkel in........?????
Zal eens kijken of ik er nog achter kan komen. Weet echter niet of deze mold er al bij zit. Ze was nl nog bezig om een mold te perfectioniseren.

En al gevonden  :D
taartencentrum.nl/Webwinkel-Category-849246/Brenda-gets-Silli.html

Een paar jaar geleden waren die plastic 'touwtjes' toch zo'n hype.
Misschien is daar ook wel mee te breien?
Weet alleen niet of die nog verkocht worden. Er staat mij bij dat er iets mee was. Een stofje dat er niet in mocht???

12

Danielle_mvs schreef:
"yvonne 72" schreef:

Ik denk een lange reep snijden in die steeds indrukken met de sheet?

Daar zeg je wat!!
Dat kan natuurlijk ook,hahaha.
Was dus toch blond aan het denken. :Y  :lol:

groetjes yvon

13

babycake schreef:

Volgens mij verkoopt (-of gaat verkopen) Kwebbel verschillende molds bij een winkel in........?????
Zal eens kijken of ik er nog achter kan komen. Weet echter niet of deze mold er al bij zit. Ze was nl nog bezig om een mold te perfectioniseren.

En al gevonden  :D
taartencentrum.nl/Webwinkel-Category-849246/Brenda-gets-Silli.html

Een paar jaar geleden waren die plastic 'touwtjes' toch zo'n hype.
Misschien is daar ook wel mee te breien?
Weet alleen niet of die nog verkocht worden. Er staat mij bij dat er iets mee was. Een stofje dat er niet in mocht???

Ik heb even op de website gekeken.
daar staan idd van die mallen bij,maar ik wil ze graag zelf gaan maken.

groetjes yvon

14

Scoobiedoe draad is veel te grof hiervoor. Kwebbeltje heeft me op fb uitgelegd dat je je een breiwerkje moet maken met iets dat niet zo erg pluist. Katoen pluist niet zo erg dus daar kan het wel mee. Maak een plat stukje silli en rol met je rolstok het breiwerkje er in. Als ik het goed onthouden heb moet het zo. Waarom probeer je het niet gewoon?

15

Op deze site hebben ze ze zeker!!
Hebben ze het niet op de site staan, bel dan even want vorige week hadden ze er nog een aantal hangen'..  :Y 
taartencentrum.nl

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten

16

@ppeltje schreef:

Scoobiedoe draad is veel te grof hiervoor. Kwebbeltje heeft me op fb uitgelegd dat je je een breiwerkje moet maken met iets dat niet zo erg pluist. Katoen pluist niet zo erg dus daar kan het wel mee. Maak een plat stukje silli en rol met je rolstok het breiwerkje er in. Als ik het goed onthouden heb moet het zo. Waarom probeer je het niet gewoon?

de moeder van een collegaatje van mij heeft mij verschillende lapjes gebreid en volgens mij was dat idd van katoen.( lief he? :D )
toch maar eens gaan proberen met een stukje sili dan...
is alleen zo jammer als het niet lukt,vind sili nl een beetje aan de dure kant. :s

groetjes yvon

17 Laatst bewerkt door @ppeltje (02-08-2012 12:36)

"yvonne 72" schreef:
@ppeltje schreef:

de moeder van een collegaatje van mij heeft mij verschillende lapjes gebreid en volgens mij was dat idd van katoen.( lief he? :D )
is alleen zo jammer als het niet lukt,vind sili nl een beetje aan de dure kant. :s

Misschien kun je hier nog wat mee: .sillicreations.nl/c-1678476/how-to-lace/ (even www ervoor zetten) Gaat over het maken van een mal voor kant. Werkt volgens mij ongeveer hetzelfde als met een breiwerkje.
Laat je even weten of het gelukt is? Suces ermee!

18

@ppeltje schreef:
"yvonne 72" schreef:
@ppeltje schreef:

Misschien kun je hier nog wat mee: .sillicreations.nl/c-1678476/how-to-lace/ (even www ervoor zetten) Gaat over het maken van een mal voor kant. Werkt volgens mij ongeveer hetzelfde als met een breiwerkje.

Wauw @ppeltje!!!
Je bent een schat!  :Y
Hier kan ik iets mee!!  :thumb:
Ik denk alleen dat ik de katoenen lapjes even moet opstijven tijdens het strijken,anders bobbelt het misschien in de sili en krijg je oneffenheden. :think:

groetjes yvon

T-anya schreef:

Op deze site hebben ze ze zeker!!
Hebben ze het niet op de site staan, bel dan even want vorige week hadden ze er nog een aantal hangen'..  :Y 
taartencentrum.nl

Dat is dus de site van Kwebbeltje! ;)

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

20

"yvonne 72" schreef:
@ppeltje schreef:
"yvonne 72" schreef:

Wauw @ppeltje!!!
Je bent een schat!  :Y
Hier kan ik iets mee!!  :thumb:
Ik denk alleen dat ik de katoenen lapjes even moet opstijven tijdens het strijken,anders bobbelt het misschien in de sili en krijg je oneffenheden. :think:

:o  :D  graag gedaan hoor  ;)

21

@appeltje, dank voor deze link  :thumb: .

Christine.