1

Onderwerp: Kokos kleuren

Hallo medebak(ster)kers,

Ik wil van de week kokos kleuren met kleurenpoeder.
Dat word voor mij de eerste keer op die manier, ik vroeg me daarom ook af of ik dan ook die alcohol nodig heb of dat ik gewoon die poeder bij de kokos in moet gooien en dan alleen schudden voor het gewenste resultaat.

1 van jullie heeft vast wel tips voor mij, toch?

Heel graag!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

2

Re: Kokos kleuren

Met poeder weet ik het zo goed niet, maar ik heb al wel de gelkleuren gebruikt voor kokos. Dan is het inderdaad kokos in een zakje, paar druppeltjes kleurstof erbij en goed schudden.

Misschien kan je eens met een hele kleine hoeveelheid proberen om te zien of het met poeder ook werkt?

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Iemand anders nog tips????

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

4

Zal ik het dan maar gewoon met gelkleurstof gaan doen?

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

5

Knollie schreef:

Zal ik het dan maar gewoon met gelkleurstof gaan doen?

Groetjes Knollie

Dat werkt zeker en vast  :Y

Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

Als je de kokos nog steeds als los poeder zou willen houden dan zou ik het niet met gel doen. want dan plakt alles aan elkaar. Ik zou dan gewoon dustpoeder zonder alcohol gebruiken.

Maar zou het in ieder geval eerst even proberen met een klein beetje...

7

djehr schreef:

Als je de kokos nog steeds als los poeder zou willen houden dan zou ik het niet met gel doen. want dan plakt alles aan elkaar.

ik moet je hier tegenspreken, Djehr. Je hebt echt maar een druppeltje gel nodig om 200g kokos te kleuren en als je goed schudt, plakt er echt niks aan elkaar.

8

dat wist ik niet  :think: ...had het idee dat als je er vocht bij doet het dan gaat plakken...Weer wat geleerd  :)  :thumb:

9

wat ook helpt tegen het evt. plakken is een heel klein beetje maizena erbij doen, proef je niet..maar houd de kokos wat losser :-)

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

10

Bedankt voor de tips!
Hier kan ik wat mee!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!