Onderwerp: Proeverij taartjes voor eerste bruidstaart!
Een tijdje geleden vertelde een oud-collega dat ze ging trouwen en vroeg ze of ik haar bruidstaart zou willen maken. Ik vond dat natuurlijk een hele eer en heb uiteraard gezegd dat ik dat heel graag voor haar wil doen. Maar ik kreeg ook meteen de zenuwen: dat wordt mijn eerste bruidstaart!! Dan moet alles perfect zijn en naar wens van het bruidspaar!!
Vandaag komt het aanstaande bruidspaar bespreken hoe de bruidstaart eruit moet komen te zien en natuurlijk heb ik ervoor gezorgd dat ze mijn taartjes ook kunnen proeven. Daarom ben ik gisteren druk bezig geweest en heb ik 3 taartjes van 15 cm. gemaakt in verschillende smaken. Ik heb heel veel nieuwe dingen uitgeprobeerd die je hieronder bij de foto's kunt lezen. 1 van de taartjes heb ik wat meer gedecoreerd en de andere 2 simpel gehouden, anders was het wel heel veel werk...

Deze heeft een simpele en mijn standaard vulling: banketbakkersroom, aardbeienjam en afgesmeerd met botercreme. Ik heb voor het eerst zelf roosjes gemaakt en ben hier eigenlijk best tevreden over
Ook de topper voor het eerst gemaakt, die is helaas wel een beetje ingezakt. Ook het patroon aan de zijkant voor het eerst gedaan. Vond ik echt spannend en ik ben dan ook niet helemaal tevreden. Iemand tips hoe je dit netjes kunt doen?? En als finishing touch: glittertjes!

Ook bij dit taartje nieuwe dingen geprobeerd. Voor het eerst zelf aardbeienbavarois gemaakt, ben benieuwd hoe het smaakt... Afgesmeerd met botercreme. Ook voor het eerst een hele taart bekleed met de reliefmat. Goed gelukt, al zeg ik het zelf.

Bij onderstaand taartje ook weer nieuwe dingen geprobeerd. Voor het eerst een chocoladebiscuit gebakken. Ik vind 'm niet hoog genoeg gestegen. Deze is gevuld met een laagje dulche de leche (ook voor het eerst gemaakt) en chocolade mousse. (Die heb ik kant en klaar gebruikt
Ik had al zo veel nieuwe dingen om te proberen... Volgende keer wil ik dat wel zelf maken). En ook weer een andere reliefmat gebruikt.

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie, dat kan ik voor de volgende keer gebruiken.