Onderwerp: welk merk jam?
Welke jamsoort is het lekkerste als taartvulling?
Heb nu Bon maman aardbeienjam, maar die vind ik zo grof en dik.
groetjes, Riny
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » welk merk jam?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Welke jamsoort is het lekkerste als taartvulling?
Heb nu Bon maman aardbeienjam, maar die vind ik zo grof en dik.
groetjes, Riny
hoe goedkoper de jam, hoe minder stukken er in zitten en hoe fijner hij werkt. ook als je dan de taart doorsnijdt, dan heb je niet meteen 2 aardbeien bv aan je mes hangen
ik heb altijd de goedkoopste.. iets van 60 cent ofzo
ik heb altijd de goedkoopste.. iets van 60 cent ofzo
en waar koop je die? en zitten er stukjes in?
Heb nu de moestuinjam van de Aldi; in heerlijke smaakcombi's maar normaal pak ik de delight van de Hero. Die vind ik net iets minder zoet. (de taart is van zichzelf al zo zoet )
Wat ik ook nog wel eens doe is een saus maken van de jam door er citroensap aan toe te voegen. Daardoor wordt ie ook minder zoet.
SweetTatiana schreef:ik heb altijd de goedkoopste.. iets van 60 cent ofzo
en waar koop je die? en zitten er stukjes in?
Ik koop m bij de dekamarkt of vomar..
Volgens mij heeft ah hem ook wel...
ik heb altijd euroshopper merk van de albert heijn. die is ook maar iets van 45 cent.
ik heb altijd euroshopper merk van de albert heijn. die is ook maar iets van 45 cent.
en zitten er stukjes in?
heel weinig, ben toevallig gisteravond voor het eerst een aardbei tegen gekomen en heb 4 taarten deze week gemaakt.
Zelf jam maken is trouwens ook heel leuk en lekker.
Ook helemaal niet moeilijk als je hiervoor geleisuiker gebruikt.
Heb laatst zelf aardbeienjam gemaakt door het gewicht van de aarbeien en hetzelfde gewicht in geleisuiker + een beetje citroensap te verwarmen en 4 minuten te laten koken. (aardbeien heb ik eerst gepureerd met de staafmixer)
Goedje in een weckpot gedaan en goed laten afkoelen.
Hiermee kun je dus precies de jam maken met de consistentie die jij wilt.
Bedankt voor de fijne reakties over de keuze van jam.
Heb net de Hero light jam (frambozen) gekocht. Lijken geen hele frambozen in te zitten.
Ga mn taart nl bekleden met (frambozen) fondant van Funcakes.
Deze week nog maar eens kijken naar goedkopere soorten en merken.
Wat grappig dat die net zo lekker zijn.
Zou er in de goedkope jammetjes van 50 cent niet veel E-nummers en gluten zitten ? Hoeft natuurlijk niet...(ben nl glutenvrij)
Groetjes, Riny
Zelf jam maken is trouwens ook heel leuk en lekker.
Ook helemaal niet moeilijk als je hiervoor geleisuiker gebruikt.
Heb laatst zelf aardbeienjam gemaakt door het gewicht van de aarbeien en hetzelfde gewicht in geleisuiker + een beetje citroensap te verwarmen en 4 minuten te laten koken. (aardbeien heb ik eerst gepureerd met de staafmixer)
Goedje in een weckpot gedaan en goed laten afkoelen.
Hiermee kun je dus precies de jam maken met de consistentie die jij wilt.
Ja , lekker!!
Enneh.. stukjes aardbeien is precies wat ik wil tegen komen..
Gebruik zelf ook graag Bon Mamam, of een biologische variant. Rigoni di Asiago is super lekker, maar wel erg duur..) Het suikerpercentage van sommige huismerkjammen vind ik ook wel erg hoog. En het fruitpercentage weer laag. Wordt het zoet weeig van. Geldt niet voor allemaal.
Als je helemaal geen stukjes en pitjes wil, moet je fruitpasta van hero (met flipje erop) eens proberen....
Gewoon jam maar dan helemaal egaal van structuur
ik gebruik de goedkoopste jam van de (PLUS) voor 80 cent. Hij heet quino aardbeienjam, maar ze hebben hem ook in de abricozen smaak, en ze verkopen ze ook bij de AH.
Hier zitten wel wat stukjes aardbei in, en ik vind deze jam ook nog eens gewoon lekker voor op de boterham of pannekoek
zelfgemaakte jam met vers fruit is nog altijd het lekkerst
heel makkelijk met gelei suiker half zoet
echt super lekker!!!!!
Ik heb even een stukje gekopieerd uit een ander topic:
"Als je er jam doorheen gaat mixen,ik heb hier ergens gelezen dat je dan geen Hero jam moet gebruiken. Het schijnt dat de botercreme gaat schiften door bepaalde conserveringsmiddelen in deze jam"
Dat jullie het maar weten...geen hero jam dus hier in gebruik. Ik gebruik altijd de jam van de Lidl.
goedkoop isnie lekker hoor
en taart hoort lekker te zijn
las laatst op FB: good cake isn't cheap, cheap cake isn't good....
that says it all wat mij betreft
als je niet van stukjes houdt, doe je het toch even door de blender?
Enneuh @ppeltje, niet alle geleisuiker gaat in die verhouding, ligt aan het merk/soort suiker
stukjes kan je er ook uitzeven en ik gebruik juist de duurste jam die er is voor mn taarten want idd, kwaliteit betaal je voor...
las laatst op FB: good cake isn't cheap, cheap cake isn't good....
that says it all wat mij betreft
Die kwam ik pas ook tegen Helemaal mee eens
Carien schreef:las laatst op FB: good cake isn't cheap, cheap cake isn't good....
that says it all wat mij betreftDie kwam ik pas ook tegen
Helemaal mee eens
Ik sluit me aan in de rij.
Ik gebruik de Bonne Maman en als er geen stukjes in mogen zitten dan haal ik de staafmixer erdoor.
@etmc: welke jam gebruik jij???
Houd helemaal niet van jam, maar de duurste vind ik echt niet altijd automatisch de beste en lekkerste hoor....
Nouja duurste, st dalfour, zit geen troep doorheen en wel veel fruit... en niet zulke grote potten want eet het verder niet...
ik ben het er ook niet mee eens, dat het duurste van het duurste altijd het beste moet zijn. Kijk maar eens bij andere merken, soms is het A-merk ook lekkerder dan het duurdere merk!
Maar ieders mening is daarover anders, en iedereen mag dit zelf weten!
Ik gebruik nooit light jam of andere ligt producten, weet uit eigen ervaring (erg ziek en migraine) dat niet iedereen tegen een light product kan. Als de jam iets te grof is doe ik hem gewoon door een zeefje en iets verwarmen dan smeert het beter.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » welk merk jam?