1

Onderwerp: Lactosevrije candy melts / chocola voor cakepops

Eerdaags ga ik lactosevrije cake pops maken. Nu ben ik het internet aan het afstruinen voor lactosevrije chocola of Candy melts. Pure chocola is lactosevrij maar dat krijg je niet gekleurd. Ik las ergens dat de Candy melts van Wilton lactosevrij zouden zijn maar die heb ik hier en zijn her echt niet.... Ik ben al wel chocola op rijstbasis tegen gekomen, maar weet niet of die mooi smelt. Ik heb smeltchocola zonder lactose gezien in een van mijn zoektochten maar kan de site nergens meer vinden.... Zeer frusterend. Het ging om witte chocolade in melts in een kilo verpakking voor €14,95 geloof ik. Iemand enig idee? Of andere tips??

2

Re: Lactosevrije candy melts / chocola voor cakepops

Misschien heb je hier iets aan?

http://www.glutenvrijemarkt.com/versnap … evrij.html

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

3 Laatst bewerkt door anneke79 (26-07-2012 12:46)

babycake melts; wit roze en puur zijn lactose/melk vrij. De witte kan je dan kleuren. (zijn slecht te verkrijgen helaas)

de rijstmelk chocolade hebben ze ook bij de AH en is goedkoper dan dat je het online besteld, nog niet gesmolten geprobeers

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

4

@anneke, weet je het heel zeker?? Als ik namelijk zoek op deze Melts kom ik een ander bericht tegen waarin iemand de ingrediënten van de witte heeft geschreven en daar zitten volgens haar dus wel melkbestanddelen in...

5

@hope, als je kijkt bij de webwinkel zit er geen melk bestanddelen in. De roze en puur die ik had zat het ook niet in.

Tot nu toe zijn dit de enige melts die geen melkbestanddelen bevatten

6

Ik heb ze ook besteld (om dezelfde reden) witte candymelts van Babycakes. Bij mij geen koemelk erin  :)

En inderdaad.... heel slecht te verkrijgen helaas  :/

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

Je kan ipv candymelts ook vloeibare fondant nemen. Hier kan je eender welk smaakje en/of kleurtje aan toevoegen en dat is ook perfect om cake pops te versieren. En gegarandeerd lactose vrij.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

8

Marie-Popo schreef:

Je kan ipv candymelts ook vloeibare fondant nemen. Hier kan je eender welk smaakje en/of kleurtje aan toevoegen en dat is ook perfect om cake pops te versieren. En gegarandeerd lactose vrij.

wat een idee, ik heb een potje staan 1x gebruikt voor wat cupcakes maar echt niet lekker. Misschien met een smaakje er aan lekkerder.

9

Is dat hetzelfde als fondant glazuur?

10

Hope schreef:

Is dat hetzelfde als fondant glazuur?

Ja, ik denk dat dit wel hetzelfde is.

@Anneke79 - je kan er zelfs chocolade aan toevoegen ;)

Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

11

@anneke en Sonj@,

Aangezien ik tegenstrijdige berichten las over de babycake Melts heb ik contact gehad met de leverancier die me vertelde dat er weipoeder in zit dus wel degelijk melkbestanddelen... Helaas gaat dat dus niet lukken !

@marie-popo, goed idee dan, alleen kan ik er geen chocola door doen want dan zit er weer lactose in ... :-s

12

Nicole van taartwinkeltje liet me net nog even weten dat er op de witte en pure geen weipoeder of lactose staat. Op alle andere kleuren sowieso wel weipoeder. Maar ze heeft de producent gemaild om het zeker te weten. Zodra ik wat hoor, laat ik het jullie ook even weten !

13

Hope schreef:

@marie-popo, goed idee dan, alleen kan ik er geen chocola door doen want dan zit er weer lactose in ... :-s

de pure chocolade (kookchocolade of callets) bevatten normaal geen melk. Door die te mengen met de vloeibare fondant gaat het bittere ook weg.
Maar je kan er ook de smaakstofjes van Lore-Anne of Patidess doordoen. Of ik heb zelfs al van die ijstoppings gebruikt om er door te mengen (zoals karamel of aardbeien) en onlangs eens cuberdonsaus. Allemaal heel lekker!

14

Hope schreef:

@anneke en Sonj@,

Aangezien ik tegenstrijdige berichten las over de babycake Melts heb ik contact gehad met de leverancier die me vertelde dat er weipoeder in zit dus wel degelijk melkbestanddelen... Helaas gaat dat dus niet lukken !

Dit staat niet op de verpakking en dat is de fabrikant wel verplicht. Ik ga uit van wat er op de verpakking zit en in de gele zit het wel en staat er ook op.

In veel pure chocolade zit geen lactose of melkbestanddelen, oa de pure van de lidl maar ook eigen merk van andere winkels is vaak vrij van melk/lactose.
Anders is er nog rijstmelk chocolade bij de AH en reform zaken die is ook geschikt.

Ook veel patidess smaken zijn geschikt.

15 Laatst bewerkt door Tyra (30-07-2012 21:31)

In de roze en witte candymelts van babycake zijn melkvrij. Mijn dochter heeft een koemelk allergie en ik heb vorige week voor haar verjaardag cakepops gemaakt. Ze heeft er ook niet op gereageerd.

Ingredienten roze melts van babycake: Suiker Plantaardige olien en vetten (ongehard) Emulgatoren E476 E322 Kleurstof E120

Ingredienten witte melts van babycake: Suiker Plantaardige olien en vetten Emulgator E322 Kleurstof E171

De roze en de witte candymelts van babycake heb ik besteld bij het taartwinkeltje.nl

taartwinkeltje.nl/wilton-candy-melts-c-90_91.html
(edit link bewerkt, zie regels  (Karin09))

Ik hoop dat je er iets aan heb..

16

@tyra, bedankt voor je reactie. Fijn te horen dat het goed ging bij je dochter. De ingrediënten zag ik ook staan bij het taartwinkeltje maar vaak blijken deze niet compleet te zijn. Volgens het taartwinkeltje zit er in de gekleurde ook weipoeder.... Heb jij de verpakking nog? Staat dat er bij op de roze?

17

Nou de berichten waren ook bij het taartwinkeltje eerst tegenstrijdig maar de producent heeft nu bevestigd dat de wit, roze en puur inderdaad helemaal melkvrij zijn.

Rather safe than sorry.... Zeg ik altijd maar :-)
Bedankt iedereen voor het meedenken ! Ik ga een meisje heel gelukkig maken met prinsessen cakepops !

mijn dochter heeft lactose intolerantie..

weipoeder (melkbestandsdelen) reageerd zij niet op.. want daar is de lactose uit gehaald...

pure chocola kan zij gewoon hebben bijvoorbeeld.. (ik haal altijd die pallets van jumbo voor haar)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

19

Dit meisje reageert op alle melkbestanddelen vandaar dat ik echt zeker wilde weten dat er ook geen weipoeder in zit ! Maar dat is dus nu bevestigd dus ik ben helemaal blij :-)

dan lijkt het me niet alleen een lactose intolerantie  maar nog wel wat meer :(

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby