1

Onderwerp: Hoe pakt Royal icing of fondant glazuur uit?

Ik ga vandaag voor het eerst een biscuittaart bekleden, maarrr... Ik heb alleen;
- royal icing
- fondant glazuur
- rolfondant van de xenos

Wat zal het beste uitpakken qua smaak en textuur? Het resultaat wat ik wil hebben is roze koeken achtig, niet zo hard dat je er op moet kauwen en ook niet te ziet. En kan iemand nog tips en trucs geven voor het gebruiken van royal icing en fondant glazuur als bekleding. Ik heb het gevoel dat het niet vaak wordt gebruikt in de taartenwereld, maar ik ben dan ook maar pas een beginner;)

Jullie reacties zijn heel gewaardeerd en gewild

2

Re: Hoe pakt Royal icing of fondant glazuur uit?

fondantglazuur is rozekoekenachtig en dat giet je gewoon, als je t goed verwarmt en verwerkt is t net als n roze koek.

3

Roze koeken is van fondant glazuur, maar hier zou ik geen hele taart mee bekleden. (lijkt me errug zoet)
Royal Icing wordt keihard en is mooi ter decoratie, maar is niet geschikt om een complete taart mee te bekleden.
Rolfondant wordt ook een beetje hard en wordt gebruikt om een complete taart mee te bekleden en om te decoreren.

Dat is toch een TAART waard!

4

fondant over n hele taart is niks mis mee hoor je eet toch geen hele taart op..

5

En een roze koek hoort zoet  :D

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

6

Royal icing kan ook hoor. Wordt op de taart niet keihard door het vocht wat in de taart zit. Het is net wat je zelf het lekkerste vindt of het  prettigste om mee te werken. Maar idd als je roze koeken wilt, neem dan de fondantglazuur. :Y

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Wat ben ik blij met alle reacties!!! Ik ben echt een beginner der beginners, dus ik ga beginnen met een mini taartje;) dank voor alle reacties!