Onderwerp: heating core vergeten
help ben vergeten de heating core in mijn bakblik te paatsen (30cm) komt dat nog wel goed?Wordt het midden alsnog gaar ?
Wie heeft weleens een taart van 30 cm doorsnede gebakken zonder heating core?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » heating core vergeten
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
help ben vergeten de heating core in mijn bakblik te paatsen (30cm) komt dat nog wel goed?Wordt het midden alsnog gaar ?
ikke, want ik heb niet zo'n core... gaat prima hoor
iets van 50min 150 hetelucht doe ik (wel eerst effe voelen voordat je 'm uit de oven haalt )
Je zult'm nu ongetwijfeld al uit de oven hebben... gelukt ? Mocht je 'm nog eens vergeten dan wil het nog wel helpen om een aantal flowernails (Wilton) in je cake te stoppen tijdens de laatste 20 bakminuten.
Wat is een heating core????
Ik bak hem altijd zonder heating core (geen idee ook wat het is haha)
@pandora: dat ziet er zo uit:
Deze gebruik je om taarten die wat groter in doorsnede zijn gelijkmatiger gaar te krijgen. (dus ook vanuit het midden)
Ik gebruik voor een taart van 30cm bake-even-strips. (vochtige reep doek rond de buitenkant, om ervoor te zorgen dat alles gelijkmatig gaar wordt. Heb nl. ook geen heating core.
gebruik ik ook nooit.. heb er wel eentje trouwens.
zelfs de 30 cm lukt gewoon
@ @ppeltje, bedankt voor de uitleg. Maar ik heb het niet. Ik gebruik gewoon satestokjes om te kijken of het gaar is of een breinaald.
ja is toch gelukt
@ @ppeltje, bedankt voor de uitleg. Maar ik heb het niet. Ik gebruik gewoon satestokjes om te kijken of het gaar is of een breinaald.
De heating core is ook niet om te kijken of het al gaar is, maar die plaats je gelijk bij het starten van het bakken erbij in de bakpan (zoals op het plaatje). Deze wordt net als de bakpan warm, waardoor er zowel vanaf de buitenkant als vanaf de binnenkant warmte wordt afgegeven waardoor je cake gelijkmatig gaar wordt. Bij cakes van grotere doorsnedes, zoals 30cm en groter, is de buitenkant vaak al wel gaar, maar het binnenste stuk nog niet. Vandaar dat de heating core dan handig is.
De satéprikker of breinaald heb je dan later als nog nodig om te checken of het gaar is.
ja is toch gelukt
Fijn!
gebruiken jullie die heating core ook bij de wondermold?
Ik heb wel een HC maar gebruik deze nooit. Ja, de eerste keer. Ik kreeg 'm er niet goed,mooi uit en daardoor was mijn biscuit kapot. Had de HC wel ingevet trouwens. Nu gebruik ik een stalen sateprikker die ik bij de lus heb omgevouwen zodat de lus plat op de bodem staat. Doe er wel bakpapier overheen zodat de pin niet omvalt. Heb ik iig een gare biscuit en geen kapotte biscuit
@Mari83: volgens mij zit er bij een wondermold bakvorm al een pin bij
Bij de wondermold zit inderdaad een pin die je met een schroef erin draait ... Heel handig !
Ik heb die pin ook al eens gebruikt voor een 30x30. Ging prima. Het gaatje in het midden is wel jammer ( maar nog altijd beter dan een niet gaar biscuit )
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » heating core vergeten