1

Onderwerp: Huidskleur in fondant

Hallo,

Wie kan er mij vertellen hoe ik in fondant huidskleur kan maken voor bv. een babytje of een popje.

Groetjes!

2

Re: Huidskleur in fondant

Hoi

Ik gebruik de kleur ivory van Wilton.

3

Door eerst wat Ivory van wilton door je wit te doen en dan met hele kleine beetjes (met een coctailprikkertje) roze en geel wat kleurnuance aan te brengen. Steeds een beetje doorkneden tot je de juiste huisdkleur hebt.

Veel forumleden gebruiken marsepein voor huidskleur omdat dat wat meer 'leeft' dan fondant. Bij marsepein kleurt het geheel door de olie wat langer door dus moet je het even in plastic laten liggen om te zien hoe donker het is.
Suc6!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

4

Bij de FAQ's staat het antwoord op je vraag: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/14/M … skleur?++/

En via de zoekfunctie kom je hierover erg veel vragen + antwoorden tegen.

5

Er bestaat ook voorgekleurde huidskleurige fondant :Y

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

ik gebruik de kleurstof  "Flesh"'

7

Ik kwam per toeval achter dat het met bruin het beste overeen kwam om een huidskleur te krijgen, en je hebt dan niet gek veel nodig. ;)

ik doe het of met ivory of met een beetje cacao poeder  (je heb niet veel nodig)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

9

Ik gebruik van Americolor 'fleshtone'. Je hebt daar maar een heel klein beetje van nodig!

10

Paprika / flesh van Sugarflair  :Y  die is mooier en levendiger dan die van wilton..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!