1

Onderwerp: mijn eerste verjaardagstaart....

Hoi hoi, ik ben Jasmijn, 35 jaar, moeder van 2 meiden van 8 & 5 en ben graag creatief bezig

Toch echt overstag, heb al vaak met de kindjes cupcakes gedecoreerd met fondant, erg leuk. Maar mijn eerste echte verjaardagtaart gaat een feit worden. Mijn oudste dochter viert zpndag haar 8e verjaardag en heeft een eigen ontwerp gemaakt voor "haar taart" Heb het biscuit beslag al proefgebakken, alle fondant en uitstekers in huis.

Ik ben alleen nog niet helemaal uit de vulling, ze wil graag iets met verse aardbeien, wat is daar evt lekker bij, kwam zelf niet verder dan evt laagje aardbeienjam, slagroom, yohurtaarbeienmouse......

ohja nog een ding, ik vond het biscuitbeslag wel beetje aan de droge kant, heb het zelf via een recept uit kookboek gemixt, eieren met suiker au bain marie en daarna bloem met maizena doorgespateld, iemand tips ??

Re: mijn eerste verjaardagstaart....

hallo ten eerste welkome op dit forum
voor de vulling zou je verse aardbeitjes kunnen combineren (weet niet of ik het goed schrijf) met gele room
en hier op de site staan ook recepten voor biscuit

groetje kelly

Re: mijn eerste verjaardagstaart....

nou, de eerste taart is een feit, en hij is erg goed gelukt, tios een plaatje. Wel veel werk zo;n eerste taart. Heb als vulling, 3 laags, een met aardbei jam met verse aarbeien, een laag slagroom en een laag aarbeienkwarkmouse van Mona. ben erg benieuwd hoe hij smaakt morgen.

Volgende keer ga ik ieder geval een echte bakvorm aanschaffen en het biscuitbeslag proberen. Had nue cht alles helemaal zelf gemaakt volgens recept, das was erh veel werk.