1

Onderwerp: eerste keer cake pops

De cakeballetjes maken van de cake ging goed en vond ik heel leuk om te doen, de bloemetjes en vlindertjes maken voor erop ook maar toen ging ik met de candymelts aan de slag...
Ik dacht dat heb ik zo gedaan, candymelts in de magnetron even doorroeren en nog een keer in de magnetron zodat alles gesmolten is.
Het was wel gesmolten maar ik vond het nog te dik, dus nog een keer in de magnetron, maar toen werd het dus weer hard, heb ik het dus te lang erin gehad.
Dus nieuwe candymelts in de magnetron (ik had maar een klein deel van de verpakking gebruikt) nu niet te lang erin maar een beetje water erbij, dat blijkt dus ook niet te werken (misschien een tip voor mezelf: eerst alles op de verpakking lezen en niet alleen het bovendste stukje) dus laatste poging, nu een beetje crisco erbij dit stond ook als tip op de verpakking (had ik bij de eerste poging moeten weten)
So far so good...

Toen een beetje candymelt aan het lollystokje, het balletje erop en dan in de candymelt dopen.
6 van de 12 cakepops zijn gelukt, de rest is van het stokje in de candymelts gevallen.
En dan vond ik ze ook niet heel erg lekker (zelf voor mij te zoet!)

Dit is de foto:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BUE8TSAE.jpg

Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get

2

Re: eerste keer cake pops

Ze zien er erg leuk uit! Zeker als het je eerste keer was :)
Blijven oefenen met het dippen zou ik zo zeggen, bij mij lukt het steeds beter, er sneuvelen er steeds minder :)

3

Re: eerste keer cake pops

Misschien de volgende keer eerst de stokjes dippen dan in de cakeballetjes en uit laten harden in de koelkast. Daarna pas in de candymelts dopen.

Je kan de candy ook au bain Marie smelten en evt met een beetje zonnebloemolie of cacaoboter drops.

Zelf heb ik de cakepopmaker, ideaal! Je hebt geen botercreme of glazuur nodig en je kan cake, cupcake of Browniemi in doen.
Misschien dat het dan een beetje minder zoet is?

Succes!!!