1

Onderwerp: Chocolade taart

Hallo!

a.s zaterdag word mijn zoon alweer 4!! Nu wil hij voor zijn verjaardag graag een chocoladetaart, dat kan natuurlijk geregeld worden.
Ik heb wel ff een vraagje, ik gebruik voor de vulling de makkelijke chocolade mousse, kan ik hiermee de taart ook afsmeren en dan decoreren?? of hebben jullie andere lekkere ideetjes?? Kan ik de mousse ook vandaag maken en invriezen (voor het geval 't mislukt, dan ben ik nog op tijd om het opnieuw te doen) hihi

Groetjes Annelies

Re: Chocolade taart

Nee, met deze mousse kan je niet afsmeren. Kijk eens bij ganache en dan niet de opklopganache maar de gietganache. Die is echt heel mooi geschikt om mee af te smeren en ook nog eens lekker.

3

Dat lijkt me inderdaad ook super!!! Ik ga er gewoon voor!
Heel erg bedankt voor je tips!!!

Groetjes!!

4

:Y  ganache!  :9

Dat is toch een TAART waard!

5

Ik smeer altijd af met ganache, vind ik veel lekkerder dan botercreme en werkt ook nog eens veel prettiger.

ik gebruik meestal puur (1 op 1). Slagroom koken, over de chocola gieten, goed roeren (niet mixen!) tot de chocola gesmolten is, je kan het dan OF over je taart gieten zoals mieperdepiep voorstelt (geeft inderdaad een super mooi resultaat), OF wachten tot het afkoelt en wat dikker is (elk half uur door roeren) en ermee afsmeren als je er fondant over wilt gebruiken. Je kan ook wachten tot het helemaal afgekoeld is en dan 30 seconden kloppen, dan krijg je een soort mousse die je als vulling kan gebruiken.

Handig filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=qFtm8q4m4Bk

(persoonlijk vind ik de slagroom-koken methode makkelijker dan de magnetron methode - maar toch erg handige filmpjes!)

6

Oh en ganache kan je trouwens heel goed invriezen, maar ook in de ijskast zeker wel een paar dagen bewaren, vooral als je de slagroom kookt.