1

Onderwerp: biscuit bezweet.....

gisteren heb ik 2 bolletjes (blandas) gebakken en in plastic zak in de oven bewaard.
Gisteravond voelde ik even en ze zijn helemaal bezweet. De bovenste laag gaat er gewoon vanaf als ik voel... Ik heb ze meteen in een curver doos gedaan en zo in de oven gezet, maar het is er niet beter op geworden.....

Wilde ze vanmiddag bekleden met mijn schoonzusje maar dat is echt geen doen zo...

Iemand een tip om ze "droog" te krijgen???????

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

2

Re: biscuit bezweet.....

gewoon aan de lucht laten drogen, en als het laagje iets loslaat haal het er dan gewoon helemaal af, anders komt alles met afsmeren los.
Dit komt nog goed hoor!

waarom zet je ze steeds in de oven eigenlijk?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Dan staan ze niet op het aanrecht.....

5

Niet in een zak!!! Gewoon in de lucht laten drogen. Misschien waren ze nog te warm en geven ze condens in ed zak. Of geeft je oven nog warmte af. Succes :)

Zonder taart geen feest!

6

Nee oven was koud....

Ik doe biscuits altijd in een pedaalemmer zak (heb ik ergens gelezen dat dit de beste manier is) en dan in de oven of magnetron of weet ik veel.... nog nooit last van gehad. maar denk met de warmte buiten is het gaan zweten denk ik.....

Hoe bewaren jullie de biscuits dan tot je ze gaat bekleden???
Drogen ze niet uit dan als je ze "bloot" op het aanrecht laat liggen????

als er tijd tussen zit, doe ik ze ook in een zak :Y maar meestal ga ik gelijk door :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Je kunt ze prima in een pedaal emmer zak bewaren.. Maar wees er dan wel zeker van dat het biscuit echt helemaal afgekoeld is, en al droog aanvoelt...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

Ik laat ze onbedekt 1 dag staan en ze drogen niet uit. :)

10

Heb ze gewoon kunnen bekleden. Bovenkant was wat droog maar binnenkant nog luchtig.....