1

Onderwerp: Hello Kitty op een dolfijn, bijna verzopen.

Nika had net een baby broertje gekregen waar alle aandacht naar toe ging. Haar moeder vond het dus een goed idee dat ze voor haar 4e verjaardag maar eens een extra grote taart moest krijgen.
Vier jaar, vier lagen, waar moet dat naartoe?  :think:
Oma keek me al veelbetekenend aan... :D

Hello Kitty op de dolfijn had Nika zelf uitgezocht. Leuk, ik had hem nog niet eerder gezien. Ik had wel voor het eerst wat problemen met de Funcakesmix. De kapsels stortten allemaal in, dus ik heb een beetje vals moeten spelen met stapelen. De tweede laag staat bijna helemaal op de 'heipalen', ik kon nl. de onderste laag niet levelen omdat er anders te weinig hoogte overbleef. Het randje golven is dus meer een gordijntje golven.  :o

Maar Nika was er erg blij mee, handen voor haar mond en ogen zo groot als schoteltjes. Er daar doen we het toch voor, nietwaar?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RBZBNOGF-G.jpg
Oja, sorry voor het spuuglelijke cadeaupapiertje, ik kreeg van de zenuwen de kleur niet meer goed. Nu vind ik eigenlijk de kleur van de taart mooier dan het papiertje, maar ja, dat is zo lastig te vervangen als je taart er op staat... :s
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LBTZ3WPU-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OTZDYTDM-G.jpg

I'm not fat, I'm just short for my weight

2

Re: Hello Kitty op een dolfijn, bijna verzopen.

Prachtige HK taart! en haha, een gordijntje...goed opgelost, ik had het nooit gezien hoor

3

Mooi!! Leuk plaatje van HK... Is weer eens wat anders!

Hoe heb je de cirkels gemaakt? Is dat een uitsteker? Ziet er erg leuk uit!

4

heel mooi!

5

Wat mooi zeg! Ik had laatst ook al een gordijntje nodig  :lol:

Groetjes Anne
~ Neem je dromen mee de dag in ~

6

Mooi :Y

7

miranda84 schreef:

Mooi!! Leuk plaatje van HK... Is weer eens wat anders!

Hoe heb je de cirkels gemaakt? Is dat een uitsteker? Ziet er erg leuk uit!

De cirkels op de onderste laag heb ik met deze gedaan:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -4620.html

De cirkels op de top zijn volgens mij ook van JEM, maar die kan ik niet meer terugvinden op de site.

En bedankt trouwens allemaal!

8

Gordijntje.papiertje...
Hij is gewoon prachtig! Helemaal  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

9

Geweldig! Wat een ontzettend leuke Hello Kitty  :thumb:

Groetjes, Angela

10

Mooie stapel en een leuke Kitty.
Je bubble frieze  is goed gelukt, ik heb 'm nog steeds niet gekocht omdat ik van veel hoor en lees dat ie erg lastig is om mooi eruit te krijgen.
Jouw cirkels zien er mooi uit!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Prachtige taart!

12

Sandra-lala schreef:

Mooie stapel en een leuke Kitty.
Je bubble frieze  is goed gelukt, ik heb 'm nog steeds niet gekocht omdat ik van veel hoor en lees dat ie erg lastig is om mooi eruit te krijgen.
Jouw cirkels zien er mooi uit!

Bedankt! De bubble frieze is inderdaad wat lastiger, maar met half fondant/half gumpast gaat het prima. Heel dun uitrollen (ik gebruik de roze ringetjes op mijn rolstokje voor de dikte). Het lapje op de uitsteker leggen (zo'n schuimhouder speciaal voor jem-stekers is erg handig om hem vast te zetten). Duw met je rollertje de fondant in de uitsteker, waarbij je zorgt dat de randjes allemaal goed vrijkomen, dan de rondjes in het midden en al het andere overbodige materiaal er alvast uithalen (een naald werkt daar perfect voor). De cirkels in de uitsteker zo'n 10/15 minuten laten drogen. Dan is het stevig genoeg om eruit te trekken, maar soepel genoeg om het nog om om je taart te vormen. Dan je naald in een van de buitenste ringen zetten om een beginnetje te krijgen. Als het wat los zit, draai je de vorm op zijn kop en trek je zachtjes aan de fondant, telkens voorzichtig bij de kruispunten vastpakken, zodat je de ringen niet uitrekt. Laat het stuk dat er uit komt op je hand rusten of houd het vlak boven je werkoppervlak.
Het is even 'pielen', maar wel de moeite waard.
Geduld is het geheim.

13 Laatst bewerkt door Carien (30-07-2012 07:50)

:thumb: mooie taart voor een 4jarige zeg :Y  ik vind de ringetjes bovenop ook erg leuk :)

dank voor je bubbel-uitleg :) , ziet er  :thumb: uit

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl