1

Onderwerp: Blanda schalen in oven???

Hallo,

Ik heb gisteren bij xenos blanda schalen gekocht. Nu blijkt er op 1 schaaltje een sticker geplakt waarop staat dat ze niet in de oven en magnetron mogen..... :s :(  Ze zijn allen van RVS. Is dat bij degene die de schalen bij ikea gekocht hebben ook het geval?? Zo ja, doe je die ook in de oven???

Re: Blanda schalen in oven???

Bij die van Ikea staat op het stickertje dat ze in de oven mogen.
Ik zou t gewoon proberen als ik jou was.
Het ergste wat kan gebeuren is dat het schaaltje smelt of uit elkaar springt.... nou wat houdt je tegen? :lol:

Nee ik neem aan dat RVS gewoon in de oven mag. :thumb:

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

Ze verkleuren op den duur wel, maar ik heb er al heel wat taarten mee gebakken. Succes!

4

[MOVE] --> Bakken & Vullen.

Blanda is een serie van Ikea, deze zijn dus niet te koop bij Xenos ;) Dat zijn "gewoon" RVS schaaltjes. Meestal kan RVS gewoon in de oven, maar als er specifiek op staat dat je dat niet moet doen, zou ik het persoonlijk eigenlijk ook wel laten  :think:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik zou het ook niet doen. Waarschijnlijk gaat het rvs laagje smelten en komt door je biscuit te zitten, lijkt me niet zo lekker.

6

als t erop staat moet je t niet proberen, het staat er nl niet voor niks op. ikea schalen kunnen wel in de oven...

7

Allemaal bedankt voor de info!! Ik ga het wel gebruiken voor salades ofzo. ;)

8

Ik kom ff je topic inpikken  ;)  met de vraag of de rvs schaaltjes van de action wel in de oven mogen? Er hing enkel een sticker met barcode op verder niets... ik had ze gekocht om boltaartjes in te bakken maar ik heb gezocht op het forum en ik vind overal andere berichten, het mag wel, het mag niet... nu vraag ik me dus af of ze er nu in mogen of niet :D

9

Ik zou het niet doen. Die van de Ikea zijn volledig van RVS. Die van de Action hebben volgens mij alleen een laagje... de kans dat het niet goed gaat is zeker aanwezig. Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die het wel doen.  ;)

Dat is toch een TAART waard!