1

Onderwerp: Witte taart van Biscuitmix Funcakes?!

Vandaag recept van Magnolia Bakery geprobeerd voor witte taart (om later kleurtjes toe te voegen voor regenboog). Ik vond de smaak van de taart echter niet lekker.
Ik ben wel te spreken over de biscuitmix van funcakes. Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om deze mix te maken zonder het eigeel maar alleen het eiwit van de benodigde eieren. Krijg ik dan ook witter beslag?! Ik denk ik vraag het eerst maar even, kan het natuurlijk ook gewoon uitproberen maar als het niet werkt vind ik het weer zo zonde om alles weg te gooien... :)

2

Re: Witte taart van Biscuitmix Funcakes?!

nee dat werkt niet zo helaas

3

Dank voor je reactie! Dan moet ik wat anders gaan verzinnen!

4

Je kunt toch ook gewoon kleurstof toevoegen aan de funcakes beslag?
Heb het zelf nog nooit gedaan, maar weet wel van mensen die het wel gedaan hebben. Zou gewoon een kleurtje uitproberen als ik jou was.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Ik heb net funcakes mix voor cupcakes gebruikt en die is met groene kleurstof gewoon lekker groen geworden!
Misschein heb je er iets aan.

Groetjes,
Marieke

6

Wat grappig, ik wil morgen ook een regenboogtaart gaan maken. Ik had niet eens gedacht aan wit beslag. Ik gebruik gewoon spongecake, die gele hoef ik dan niet te kleuren en verder zie ik wel. Werkt dat niet? Als ik morgen gebakken heb, zal ik wel even vertellen. Als jij eerder klaar bent, horen wij dan?

Tieneke

7

Nou, daar ben ik weer. Hij is goed gelukt. Ik heb het recept voor spongecake op de site gebruikt, ingezonden door Djehr, voor een vorm van 20 cm. Beslag in 6 bakjes en dan met 1 druppel kleuren. De gele heb ik toch maar wel gebruikt. Tip: gebruik van de rode een extra druppel, want anders is hij net zo als e oranje laag. Ik bakte de lagen 16 minuten op 160 graden. Ik heb gevuld met banketbakkersroom met meegemixte aardbeien en een klont boter en afgesmeerd met een mengsel van witte chocoladeganache en botercreme extra (heerlijk!).

Veel succes met die van jou,

Tieneke

8 Laatst bewerkt door Janedoe80 (24-07-2012 19:21)

Super bedankt voor de reacties! Heb paar drukke dagen achter de rug maar ik wil van het weekend de biscuitmix gaan proberen.
Had gehoord dat kleurtjes niet zo goed pakken met gewoon beslag (omdat beslag wat gelig is worden de toegevoegde kleuren ook anders), maar als 1 druppel bij de spongecake al lukt dan moet het toch bij de biscuit ook wel lukken zou ik denken! Ik had bij de witte cake 3 druppels gedaan, misschien dat daar de smaak ook wel door veranderd is?
Bakze weer allemaal!  :9

9

Idd, met biscuitbeslag lukt het ook gewoon goed!
Heb wel overal 2 druppels ingedaan omdat de kleuren anders nogal pastel waren, rode 4 druppels. Aan de smaak veranderde dit niks, terwijl ik dit bij de witte cake wel vond veranderd.