1

Onderwerp: letters / bloemen op ijzerdraad

hallo allemaal,
ik heb een aantal keer sterretjes enz gezien op ijzerdraad op een taart. Nu moet ik een verjaardagstaart maken en wil ik de leeftijd en nog wat bloemetjes op ijzerdraadjes doen maar hoe doe je dat? Koop je dat ijzerdraad in een bakwinkel? en hoe zorg je dat de bloemen/letters niet zakken en en het ijzerdraar er aan de bovenkant uit komt? Tylose gebruiken? En wanneer doe je de bloemen/letters op het ijzerdraad?
bedankt alvast voor de tips.
gr merlin

2

Re: letters / bloemen op ijzerdraad

Het ijzerdraad kun je in de webshop vinden onder "Wire"

Om te zorgen dat het niet zakt, doop je de wire even in de eetbare lijm, even afvegen aan de bovenkant van je hand, anders zit er teveel lijm aan.

steek de wire nu in het bloemetje, lettertje of vlindertje, en laat dit een dagje liggen..

Als het hard geworden is, dan is de lijm ook goed droog.

Gebruik flowerpics (ook webshop) om de wires in je taart te steken, nooit direct in je taart steken.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

en als je marsepein gebruikt moet je daar dan nog tyolse in mangen of is dat niet nodig?

4

Tylose heeft geen invloed op marsepein, tylose werkt op vocht, en in marsepein is het de amandelolie die de marsepein zacht houdt.

Marsepeinen decoraties zullen ook nooit goed op een wire blijven zitten, ... gebruik hiervoor eigenlijk altijd fondant.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

ik heb een keer zo'n grote bol met srtikken gemaakt met marsepein  en tylose. dit werd kei hard...

6

dan heb je mazzel gehad  :+