1

Onderwerp: vloeibare glucose zelfde als Wilton Glucose?

Hallo allemaal,

Aangezien ik in verband met een ziekte van mijn man alles voor de taart zelf moet maken zonder geraffineerde suikers (ruwe rietsuiker mag dan wel weer, fructose etc) wil ik nu eens "suikervrije" fondant maken. Nu heb ik het boek van Debbie Brown maar daar hebben ze het over vloeibare glucose..ik heb het hele internet al afgezocht maar kan dat nergens vinden...

Weet iemand of de kant en klare Wilton Glucose hiervoor gebruikt kan worden? En kan iemand voor mij de ingredienten opnoemen?? Dan kan ik zo zien of hij het mag hebben of niet...

Alvast bedankt!

2

Re: vloeibare glucose zelfde als Wilton Glucose?

Wilton glucose = vloeibare glucose, eigenlijk glucosestroop, maar daar wordt vaak hetzelfde mee bedoeld.
Maar denk niet dat het er suikervrij van wordt  :think:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: vloeibare glucose zelfde als Wilton Glucose?

nou het is zo dat een klein beetje suiker geen kwaad kan...hij heeft een intolerantie voor suiker..
Zelf maak ik alles voor de taart en waar suiker staat gebruik ik vaak ruwe rietsuiker of zoals in bijvoorbeeld marsepein fructose..

Nu wil ik fondant maken (kijken of dat lekker is) maar daar moest dus glucose in..tja als het dan niet helemaal suikervrij is, mag hij het maar heel minimaal (maar heb ik meer ! ;) )

4

Re: vloeibare glucose zelfde als Wilton Glucose?

ik weet dat dit al een iets verouderd topic is , maar ik zag net dat de wilton glucose, gewone cornsyrup (maissiroop) is..... dus geen glucose zoals duidelijk op de voorkant van het potje staat (bij ingredienten staat nl cornsyrup.....)

ik weet niet of hij dat mag hebben voor een eventuele volgende keer?

groetjes lonneke

gr lon