Oja, wat is voor mij echt onmisbaar?
De projs van de ikea. betaalbaar en werkt erg prettig om een grote lap marsepein/fondant (in mijn geval marsepein, ik werk eigenlijk weinig met fondant) uit te rollen.
De dralla van de ikea. Voor het kleinere werk, de decoraties voor op de taart.
Smoother vond ik in het begin niet zo nodig, ging prima met mijn handen, maar na meer ervaring toch aangeschaft en geeft veel beter resultaart
Kleurstof, ik kleur zelf mijn marsepein
Kunstof roller, Eerst had ik alleen een kleintje en later heb ik er ook 1 gekocht van 50 cm. Een behoorlijke uitgave. Een pvc buis werkt ook. Maar ook dit werkt ivm gewicht van de roller veel fijner.
Uitstekers, ik kan echt niet zonder
Heb er ook veel te veel inmiddels. Bloemetjes, rondjes, hartjes en sterretjes is wat mij betreft toch wel het minimum om verschillende simpele leuke taarten te kunnen maken. een cc's natuurlijk
Taartzaag (ik heb die met 2 zaagjes, zou niet anders willen)
Als je toch bij de ikea bent. behalve die matten, en het draaiplateau wat ook al geopperd was (idd erg gemakkelijk, ik heb heel lang zonder gedaan, zelfs toen ik hem al had en merk nu pas dat ik hem steeds vaker erbij pak) zijn de blanda schaaltjes ook erg gemakkelijk. De 12cm en de 20cm zijn eigenlijk wel een must. Je kunt er gewoon je biscuit in bakken en het bekleden is eigenlijk wel gemakkelijker dan een gewone ronde taart.
Spateltje is heel goed vervangbaar voor een mes.
En dit is wat ik mij op dit uur van de dag zo even voor de geest kan halen wat ik minimaal uit de kast trek als ik aan het taarten ga.
Groetjes, Evelien
Zoek je een printje? Pb mij gerust.