Onderwerp: Macarons 6x en maar 1 x gelukt vandaag!

3 batches gedraaid, 3x recept opnieuw gemaakt, alles moet in 2en dus totaal 6x de oven aan, hoe is het mogleijk dat het de 1e lukt en darna niet meer? Van de week had ik ook perfecte macarons

Hoe is het mogeljk, zelfde recept, zelfde ingredienten, zelfde temp, zelfde tijd en oven en opeens plakkerige lege mavaron schelpen......Het beslag was volgens mij gewoon goed, niet te dun....wat zal ik opeens fout doen? Dit is namelijk niet echt leuk!

Re: Macarons 6x en maar 1 x gelukt vandaag!

Hoi,

het weer? Te warm?

Zat ik ook aan te denken....... :think:

Hoi,

Taart maken met heet weer lukt vaak ook niet of je moet constant je handen wassen ik koud water en je taart wegzetten. Als ik het kan vermijden, doe ik het niet of stel ik het uit.

5 Laatst bewerkt door kaatjuh (26-07-2012 22:57)

wat kan helpen om het iets stabieler te maken is wat Cream of tartar (wijsteenzuur) toevoegen en eventueel naast de eiwitten ook wat eiwitpoeder. Daarmee lukt het bij mij echt beter. en beter iets te lang dan te kort, als het nog niet goed gaar is klappen ze ook. Als ze iets krokant worden dan is dat na 24 uur met vulling in de koelkast echt weer bijgetrokken.
ik gebruik dit recept en nu geen lege meer.

http://notsohumblepie.blogspot.nl/2010/ … ecipe.html

Dankjewel, dus gewoon eiwit en poeder samen, hoe kan hey dan dat ze vd week wel allemaal goed waren.....baal er zo van!

7

het hoeft niet per se zo, maar de cream of tartar stabiliseert eiwit en extra eiwitpoeder geeft ook nog een extra boost. Macarons komen gewoon heel nauw en dit weer heeft ook invloed. Dit is eigenlijk een foefje om ze iets stabieler te krijgen.

8

kaatjuh schreef:

wat kan helpen om het iets stabieler te maken is wat Cream of tartar (wijsteenzuur) toevoegen en eventueel naast de eiwitten ook wat eiwitpoeder. Daarmee lukt het bij mij echt beter. en beter iets te lang dan te kort, als het nog niet goed gaar is klappen ze ook. Als ze iets krokant worden dan is dat na 24 uur met vulling in de koelkast echt weer bijgetrokken.

Ik kan best engels maar snap niet zoveel van her recept. Heb je misschien de nederlandse vertaling hiervan :s

Zonder taart geen feest!

9

kaatjuh schreef:

Ik kan best engels maar snap niet zoveel van her recept. Heb je misschien de nederlandse vertaling hiervan :s

Zonder taart geen feest!