Deuvels zijn, dacht ik, de Nederlandse benaming voor dowels.
Ik gebruik bij een twee laagse taart gewoon KitKats. De meningen zijn hierover heeeeeeeeel verschillend. Sommigen zeggen dat dit snel in kan zakken, anderen hebben nog nooit één klein probleempje gezien. Ik behoor tot de laatste categorie.
De afweging moet je gewoon zelf maken.
Als je KitKats niet vertrouwt, kun je plastic of houten dowels/deuvels kopen. Deze zijn te koop bij de DLTShop, Jamin of verschillende andere (web-)winkels voor taartdecoratie.
Voor beiden geld dat je ze in de onderste taart doet. Je geeft met een markering aan hoe hoog je taart is en daar knip/snijd je de dowel af. Bij de plastic/houten dowels moet je nog even veilen/schuren, zodat het netjes glad wordt. Vervolgens maak je alle dowels op maat.
Vóór je de dowels erin doet, leg je een taartkarton (of cakeboard/cakedrum, wat je mooi vindt en afhankelijk van de hoogte van je taart) op je taart. Je kunt even met eetbare pen aangeven hoe groot dit is op je taart, zodat je weet binnen welke randjes je je dowels moet plaatsen. Vervolgens leg je het taartkarton op de onderste taart met dowels en zet je de volgende taart erop.
Bij grotere stapels gebruikt men vaak één lange dowel die door alle taarten loopt voor meer stabiliteit. Vergeet dan niet om ook gaatjes te maken in je taartkartons/cakeboards/cakedrums.
Meer uitleg (waar ik ook veel van geleerd heb!) is te vinden op: http://www.tartacadabra.com/nl_main.html onder "Howto's" en dan "Taart stapelen".
Edit: Oops, zie net dat je die howto al had gelezen. Sorry!
Hopelijk heb je hier iets aan.
Groetjes,
Marieke