1

Onderwerp: warmte tips

Ik ben diep onder de indruk als ik hier naar sommige taarten kijk. Zo mooi en ook vaak heel veel. Nu ben ik al 2 dagen bezig met een puzzelplaatje, omdat het met de warmte onder mijn vingers wegsmelt. De hele tijd in en uit de koelkast en zodra ik het vastpak is het in 2 tellen weer zacht. Maar sommigen kunnen blijkbaar meerdere stapeltaarten maken, dus blijkbaar kan het beter.

Heeft iemand goeie tips om toch te kunnen taarten met dit warme weer?

2

Re: warmte tips

Als ik met dit weer bezig ben heb ik 3 ventilatoren draaien. 1 links, 1 rechts en 1 achter mij. Anders is het geen doen.

Sommige hebben het geluk een airco te hebben!

En sommige staan 's nachts op om de hitte voor te zijn!

Heel veel succes!

Liefs, Zanoni

3

Puzzelplaatje zou ik niet in en uit de koelkast doen, dan wordt ie vochtig (condens) en zal die inderdaad telkens gaan smelten.
Gewoon aan de lucht laten drogen (ventilator!) of onder huishoudfolie doen als je hem niet hard wilt hebben.

Ik heb inderdaad ook een ventilator en werk 's avonds (lees 's nachts  :rolleyes: ) aan mijn taarten met deze temperaturen. En zelfs dan is het moeilijk om de taart mooi strak te krijgen.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

4

Ja, ik ben inderdaad zo'n geluksvogel met een airco op zolder. Trek er soms gewoon kleren bij aan; zo fris wordt het dan.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

5

Als ervaringsdeskundige ;) sluit ik me aan bij de eerder gegeven tips: niet in de koelkast tussendoor, ventilator erop en inderdaad 's morgens heeeeeel vroeg of 's avonds laat werken :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Dolfijn schreef:

Ja, ik ben inderdaad zo'n geluksvogel met een airco op zolder. Trek er soms gewoon kleren bij aan; zo fris wordt het dan.

Gr. Dolfijn

Als je het zo opschrijft, lijkt het net alsof je naakt zit als de airco uitstaat! :+   :lol:

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

7

Lol :lol: