Onderwerp: Help, mijn papieren cupcakesvormpjes laten los na het bakken!
Als ik cupcakes heb gebakken laat na het bakken vaak het papieren vormpje los. Dit lijkt niet mooi! Hoe kan ik dit voorkomen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help, mijn papieren cupcakesvormpjes laten los na het bakken!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Als ik cupcakes heb gebakken laat na het bakken vaak het papieren vormpje los. Dit lijkt niet mooi! Hoe kan ik dit voorkomen?
Veel heeft te maken met de kwaliteit van de papiertjes.
Ik gebruik die van House of Marie en van Ateco en daar heb ik geen problemen mee. De goedkopere merken hebben dat probleem vaker (bv. met die van IKEA en eens een keer een setje van het Kruidvat gebeurde dat bij mij ook).
Het kan ook zijn dat je ze te lang in de bakvorm laat afkoelen en dan het vocht in de cakejes kruipt.
of te warm in de vriezer doen. laatst had ik dit ook met hose of marie en heb ze terug gebracht naar de winkel. die ging het zelf nog uitproberen en anders contact leggen met housen of marie.
Welke papiertjes gebruik je?
Hoi,
Als je de vormpjes van dr. Oetker gebruikt, zullen ze blijven zitten. Die vind je bijvoorbeeld in een supermarkt. Tegenwoordig ook in leuke kleurtjes.
Het heeft niet alleen met de papiertjes te maken maar ook met het soort beslag dat je gebruikt...
als ik cupcake beslag van merk a gebruik laten mijn papiertjes van merk X los..
als ik cupcake beslag van merk b gebruik laten mijn papiertjes van hetzelfde merk X niet los..
Inderdaad, ik ben het met Kimh eens. Als ik dr. Oetker-papiertjes gebruik met gewoon cakebeslag, laten ze onvermijdelijk los... Is dus geen garantie.
Tieneke
Het is vaak een combinatie van hoe vet en vochtig is het beslag?
Haal je ze zsm uit de muffinpan na het bakken?
welk merk gebruik je van cases?
Een tip hier op het forum was om er een mooi lint omheen te doen als je papiertjes los laten. Is ook nog een leuke versiering.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help, mijn papieren cupcakesvormpjes laten los na het bakken!