Onderwerp: Biscuit rijst niet
Hoi Allemaal,
Ik heb inmiddels 2 biscuits gebakken maar beide rijzen niet...Help?! Wat doe ik fout? Ik gebruik geen mix maar de bloem, suiker, eieren en maizena...
Kunnen jullie mij helpen?
Groetjes Alette
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Biscuit rijst niet
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi Allemaal,
Ik heb inmiddels 2 biscuits gebakken maar beide rijzen niet...Help?! Wat doe ik fout? Ik gebruik geen mix maar de bloem, suiker, eieren en maizena...
Kunnen jullie mij helpen?
Groetjes Alette
Misschien is het handig te vertellen wat je stap voor stap doet, ik bak zelf zonder maizena, maar misschien kan ik/iemand zien wat er mis gaat.
Hoi,
Ik heb 9 eieren en 270 gr suiker gemixt, 13 min. Toen 225 gr bloem en 45 gr maizena erdoor heen gespateld...
Ik snap er echt niets van, en het is zo zonde van de tijd...
Voor een bakvorm van 25 vierkant
9 eieren; dat is waarschijnlijk te veel in 1 keer geweest.
Daardoor heb je waarschijnlijk niet genoeg lucht in je beslag kunnen kloppen. Probeer het maar eens in 2 keer te maken, dan gaat het vast beter.
Ik denk idd ook dat 9 eieren tegelijk teveel is in 1 keer, hierdoor krijgt je mixer het niet goed gemixt en komt er te weinig lucht in.
Ben het met @ppeltje eens, probeer het eens in 2en!
Mix je met een keukenmachine of een handmixer?
Met de handmixer moet je zoveel eieren wel 20 minuten mixen. en zorgen dat je gardes van de mixer niet helemaal onder de mix komen te staan want anders krijg je er inderdaad niet voldoende lucht ingeklopt.
Ik heb het vaker met 9 eieren gedaan, geen probleem, maar wel met een keukenmachine, gewoon formaat.
- hoeveelheid moet dan wel aardig zo hoog opgeklopt zijn dat het bijna 90% van de kom vult (afhankelijk van de grootte van de kom)
- was je oven voorverwarmd op de juiste temperatuur.
- was je bloem goed gezeefd? Kan met dit weer en luchtvochtigheid gerust 3 keer!
- lukte het om de bloem/maizena goed te spatelen in zo weinig mogelijk streken?
- heeft het beslag niet op het aanrecht staan wachten?
- veel ovens (althans de mijne) doen het goed met starten op 140 graden minuut of 10, door naar 160 voor 10 -15 minuten en afhankelijk van je oven door naar nog hoger.
- 25 vierkant is al een aardig grote vorm, sommigen gebruiken daarom graag bake-even strips voor gelijkmatige garing.
Het zijn maar wat tips.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Biscuit rijst niet